Kraj > Banki oszukują klientów

    Kraj > Banki oszukują klientów

    Zdjęcie autora materiału

    Aktualizacja:

    Głos Pomorza

    Realne oprocentowanie jest najczęściej niższe niż podają banki w reklamach. Bo próżno szukać w reklamach lokat bankowych przypomnienia, że zyski z nich podlegają podatkowi w wysokości 19 proc.

    Depozyty (w tym lokaty) stanowią prawie 40 proc. oszczędności Polaków. W walce o pieniądze klienta reklamy banków atakują informacjami o stopie zwrotu, zapominając poinformować konsumentów, że stopa ta winna być pomniejszona o podatek od zysków z oszczędności i o innych niuansach dotyczących oferty. Dlatego Komisja Nadzoru Finansowego na bieżąco bada reklamy produktów bankowych. Są efekty - upomnienie w połowie marca otrzymały trzy banki.

    - Nie wymienialiśmy ich z nazwy celowo. Potraktowaliśmy to jako upomnienie - mówi Katarzyna Biela z KNF. - Ale bank powinien informować o rzeczywistym oprocentowaniu.

    Tymczasem jeżeli klient podpisze umowę na utworzenie lokaty oprocentowanej na 6 proc. w skali roku, to rzeczywiste oprocentowanie wyniesie 4,86 proc.

    Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

    Komentarze

    Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    GP24 poleca

    Wideo