Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kraj > Banki oszukują klientów

Redakcja

Realne oprocentowanie jest najczęściej niższe niż podają banki w reklamach. Bo próżno szukać w reklamach lokat bankowych przypomnienia, że zyski z nich podlegają podatkowi w wysokości 19 proc.

Depozyty (w tym lokaty) stanowią prawie 40 proc. oszczędności Polaków. W walce o pieniądze klienta reklamy banków atakują informacjami o stopie zwrotu, zapominając poinformować konsumentów, że stopa ta winna być pomniejszona o podatek od zysków z oszczędności i o innych niuansach dotyczących oferty. Dlatego Komisja Nadzoru Finansowego na bieżąco bada reklamy produktów bankowych. Są efekty - upomnienie w połowie marca otrzymały trzy banki.

- Nie wymienialiśmy ich z nazwy celowo. Potraktowaliśmy to jako upomnienie - mówi Katarzyna Biela z KNF. - Ale bank powinien informować o rzeczywistym oprocentowaniu.

Tymczasem jeżeli klient podpisze umowę na utworzenie lokaty oprocentowanej na 6 proc. w skali roku, to rzeczywiste oprocentowanie wyniesie 4,86 proc.

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza