Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Co ma Malek do władz Ustki

Marcin Prusak [email protected]
Propozycje nowych dróg wokół terenów stoczniowych.
Propozycje nowych dróg wokół terenów stoczniowych.
Waży się przyszłość usteckiego portu i okolic. Biznesmen Jerzy Malek, właściciel terenów po byłej Stoczni Ustka, stawia na turystykę.

Namawia miasto na inwestycje komunikacyjne wokół tych terenów: budowę dróg, kilku rond i nowego mostu przez Słupię.

Według szacunków firmy Euro Industry, reprezentującej interesy usteckiego biznesmena Jerzego Malka, na zagospodarowanie terenów po Stoczni Ustka potrzeba od 500 mln do nawet miliarda złotych.

Firma proponuje przeprowadzenia konkursu architektoniczno - urbanistycznego postoczniowego obszaru.

- Tylko możliwie szeroko i elastycznie określimy funkcje tych terenów - mówi Marek Biernacki, konsultant inwestycyjny firmy Euro Industry.

Mamy pomysły

Malek, właściciel terenu, myśli głównie o usługach turystycznych (budowa hoteli, centrów uzdrowiskowych sportowo-rekreacyjnych), handlu, nieuciążliwej dla otoczenia produkcji, usługi zdrowotne, mieszkaniach parkingach i terenach zielone. - Na razie nie określamy rygorystycznie gęstości i wysokości zabudowy tego obszaru - zaznacza Biernacki.

- Naszą intencją jest przebudowa charakterystycznego dla usteckiego portu budynku elewatora i hali stoczniowej K1 oraz budowa kładki dla pieszych nad kanałem portowym. Kładka miałaby stanąć na wysokości płn. ściany hali K1.

Teren po byłej Stoczni Ustka.

Ciekawą propozycją jest zmiana organizacji ruchu w okolicach terenów postoczniowych. Propozycja złożona przez Malka władzom Ustki zakłada budowę nowego połączenia między wschodnią i zachodnią częścią miasta. Istniejący obecnie wiadukt wzdłuż ul. Westerplatte miałby zostać rozebrany, a drogę poprowadzono by na poziomie torów.

Most przez Słupię miałby stać się tylko mostem pieszym. Samochody jeździłyby po wybudowanym obok moście. Jeśli miasto zdecyduje się przystać na tę propozycję, Euro Industry deklaruje, że dołoży się do inwestycji.

- Proponujemy współfinansowanie nowej przeprawy samochodowej przez rzekę - twierdzi Biernacki.

Mamy obawy

- Widzę szansę włączenia się inwestorów prywatnych w budowę alternatywnego połączenia drogowego od nowego ronda przy straży pożarnej do zachodniej strony portu.

Propozycje Euro Industry przedstawiono władzom Ustki. Urzędnicy podchodzą do niej ostrożnie. - Takie rozwiązania będą dobre dla inwestycji pana Malka, bo podniosą wartość terenu - mówi Marek Kurowski, wiceburmistrz Ustki. - Musimy zastanowić się, czy jest to także dobre dla miasta. Opracowujemy studium komunikacyjne, w którym opiszemy plany budowy nowych dróg i parkingów, więc weźmiemy te propozycje pod uwagę.

Propozycja złożona przez Euro Industry spowodowała, że urzędnicy miejscy mają twardy orzech do zgryzienia. Od kilku lat ustecki ratusz proponuje bowiem budowę obwodnicy. Miałby ona łączyć ulicę Słupską i Darłowską. Jej wytyczenie wymaga budowy mostu nad Słupią oraz wiaduktu nad torami kolejowymi.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza