Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Energa umożliwia internetowe sprawdzanie płatności za energię

Zbigniew Marecki
Stan rachunku za prąd możemy sprawdzić za pośrednictwem internetu.
Stan rachunku za prąd możemy sprawdzić za pośrednictwem internetu. Fot. internet
Już wszyscy klienci Koncernu Energetycznego Energa mogą korzystać z elektronicznego Biura Obsługi Klienta.

W tym celu spółka uruchomiła jeden centralny eBOK. Usługa - dostępna ze strony: http://www.energa.pl

.

Dotychczas działały trzy elektroniczne biura obsługi klienta: w Gdańsku, Kaliszu i Płocku, ale obsługiwały jedynie klientów z tych obszarów. Obecnie już każdy klient spośród 2,8 mln może korzystać z tej wygodnej formy kontaktu ze swoim sprzedawcą energii, wystarczy posiadać dostęp do internetu Usługa ta umożliwia zarejestrowanej osobie, z każdego miejsca i o każdej porze, sprawdzenie salda rachunku, prześledzenie na podstawie wystawionych faktur historii zużycia energii, a także przesłanie pocztą elektroniczną do Energi swoich pytań. Dostęp do eBOK jest darmowy.

Narzędzie będzie przez cały czas udoskonalane poprzez dodawanie nowych funkcjonalności. Obecnie trwają prace nad udostępnieniem usługi subskrypcji, czyli powiadomień klientów poprzez sms lub e-maila. Wszyscy klienci dotychczasowych eBOK-ów otrzymali informację o możliwości skorzystania z nowej aplikacji oraz o przeniesieniu swoich dotychczasowych kont użytkowników.

Do czego służy eBOK:

Możemy podejrzeć swoje saldo rachunku i termin płatności.
Podejrzeć dane z faktury oraz dokonać bieżących czy zaległych wpłat.
Dodać innego płatnika, klienta (np. w sytuacji, kiedy ktoś dokonuje opłat za dwa mieszkania).
Podejrzeć wykresy oraz statystyki zużycia energii w danym okresie.
Zamówić nowe produkty i dowiedzieć się o nowych promocjach.
Podejrzeć swoje dane teleadresowe oraz zmienić adres mailowy oraz numery telefonów (stacjonarny, komórkowy).

Jak można się zarejestrować w eBOK-u:

1. eBOK dostępny jest ze strony http://www.energa.pl

lub przy wpisaniu w przeglądarkę

- korzystanie z eBOK-u odbywa się w bezpiecznym, szyfrowanym połączeniu z internetem, a podawane w czasie rejestracji dane oraz przeglądane w eBOK informacje są bezpieczne i niedostępne dla niepowołanych osób.
2. Do rejestracji można przystąpić posiadając fakturę za energię oraz znając PESEL (firma - NIP).
3. Formularz rejestracyjny składa się z części dla klientów indywidualnych i instytucjonalnych; dostępny jest z poziomu strony startowej eBOK oraz pod adresem

.
4. Aby się zarejestrować należy wypełnić wszystkie pola obowiązkowe formularza.
5. Jeżeli formularz wskaże numer faktury lub datę jej wystawienia jako błędną, proponuje się podjąć próbę z inną fakturą. W przypadku ponownego odrzucenia wskazany jest kontakt za pośrednictwem e-maila: [email protected]


6. W przypadku gdy numer PESEL lub NIP zostaje odrzucony, mimo że użytkownik wpisuje go poprawnie, prawdopodobnie w systemie bilingowym znajdują się błędne dane, wymagana jest ich aktualizacja poprzez kontakt za pośrednictwem e-maila: [email protected]
7. W przypadku, gdy formularz wskaże, że brak jest numeru PESEL w systemie, konieczne jest jego uzupełnienie do przeprowadzenia rejestracji - skontaktuj się za pośrednictwem e-maila: [email protected]
8. Po pomyślnym zarejestrowaniu się na wskazany w formularzu adres e-mail wysłany zostaje link aktywacyjny. Konieczne jest uruchomienie linka, który przenosi użytkownika automatycznie do strony logowania.

Nowa usługa jest przykładem konsekwentnej realizacji strategii rozwoju Grupy Energa na lata 2009-2015, której głównym celem są inwestycje w jakość obsługi klienta i rozbudowa skierowanej do niego oferty. Do tej pory spółka zaproponowała klientom już kilka ponadstandardowych produktów. Skierowane do instytucji i firm oferty takie, jak: "Cena Gwarantowana na 4 lata", "60-dniowy termin płatności" czy "Obniżka za podpis", audyty energetyczne i szereg usprawnień związanych z możliwością oszczędzania energii, spotkały się z dużym zainteresowaniem. Był to przykład szybkiej reakcji na sygnały płynące z rynku, od klientów biznesowych, których dotknęły skutki spowolnienia gospodarczego i wzrostu cen energii.

Z kolei odpowiedzią na oczekiwania klientów indywidualnych jest m.in. powołanie instytucji Rzecznika Klienta, uruchomienie nowych kanałów płatności, w tym dla osób korzystających z liczników przedpłatowych - poprzez Internet lub sieć Via Moje Doładowania (tysiące placówek handlowo-usługowych) na terenie całego kraju czy wreszcie umożliwienie opłacania w Biurach Obsługi Klienta Energi wielu różnych rachunków, nie tylko za prąd.
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kto musi dopłacić do podatków?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza