Według polskiego importera samochodów Mitsubishi model ASX spotkał się z bardzo dużym zainteresowaniem na rynku. produkowany w Japonii crossover Mitsubishi ASX.
- Na razie sprzedaliśmy jeden egzemplarz, ale zainteresowanie jest spore. Praktycznie co trzeci klinet przychodzący do naszego salonu pyta o ASX-a - powiedział nam Łukasz Michna, kierownik działu sprzedaży w firmie Auto Club, która jest szczecińskim dealerem Mitsubishi.
Auto jest produkowane w japońskiej fabryce Okazak. Jego konstrukcja opiera się na płycie podłogowej Project Global - tej samej, którą wykorzystano w modelach Lancer Evolution, Outlander, Lancer Sedan i Sportback oraz Delica D:5 (ten model oferowany jest tylko w Japonii).
Dynamiczną sylwetkę ASX-a wyróżnia sugestywna osłona chłodnicy o nazwie Jet Fighter (nawiązanie do stylu myśliwca F-2 produkowanego przez firmę Mitsubishi Heavy Industries), która jest już znakiem rozpoznawczym niemal wszystkich drogowych modeli firmy Mitsubishi w Europie (Colt, Lancer i Outlander).
Diesel z fazami
(fot. Fot. Mitsubishi)
Ponadto jest to pierwsze auto, w którym zastosowano silnik wysokoprężny ze zmiennymi fazami rozrządu. Jest to jeden z najskuteczniejszych systemów zwiększających osiągi jednostki napędowej bez doładowania, za to z zachowaniem rozsądnego zużycia paliwa.
Ponadto zmienne fazy rozrządu umożliwiają osiągnięcie niskiego stopienia sprężania w cylindrach. Dzięki temu możliwa była redukcja drgań wewnętrznych, wstrząsów i hałasu oraz bardzo niski poziom emisji spalin.
Czterocylindrowy diesel ma pojemność 1,8 litra i moc 116 KM. Natomiast maksymalny moment obrotowy wynosi 300 Nm przy 2000 obr./min - wartość osiągana zazwyczaj w 2-litrowych dieslach. Ta sama jednostka występuje również w wersji z turbosprężarką. Wtedy jej moc wynosi 150 KM.
Oprócz diesla Mitsubishi ASX jest dostępny z silnikiem benzynowym. Jest to czterocylindrowy motor o pojemności 1,6 litra i mocy 117 KM, nowość o ofercie Mitsubishi.
Na dwie osie
(fot. Fot. Mitsubishi)
Auto jest dostępne z napędem na jedną- lub obie osie. W tym drugim przypadku wykorzystano zoptymalizowaną wersję elektronicznego układu napędu na 4 koła AWC znanego z modelu Outlander.
Przekazywanie momentu obrotowego jest kontrolowane automatycznie, co zapewnia odpowiednią przyczepność na luźnych nawierzchniach i w niesprzyjających warunkach drogowych. Moment obrotowy może być rozdzielany pomiędzy osiami w proporcjach: od 98 proc. na przód i 2 proc. na tył do 50 proc. na przód i 50 proc. na tył.
System 4x4 ma też tryb 4WD LOCK, który ułatwia poruszanie się w grząskim terenie lub sytuacji, gdy auto utknie. Napęd 4x4 oferowany jest tylko ze 150-konnym dieslem.
W 21 wersjach
(fot. Fot. Mitsubishi)
Polscy klienci maja do wyboru 21 wersji Mitsubishi ASX. b dwie osie (1.8 DID MIVEC). Na liście standardowego wyposażenia znajdują się m.in.: system aktywnej kontroli trakcji (TCL) i stabilizacji pojazdu (ASC), system wspomagający ruszanie pod górę (HSA), układ ABS z elektronicznym rozdziałem siły hamowania (EBD), układ wspomagania hamowania, system ostrzegania o nagłym hamowaniu, siedem poduszek powietrznych (wraz z poduszką kolanową kierowcy), a także klimatyzacja.
W większości wersji (z wyjątkiem 1.6 Inform) ASX jest oferowany z ekologicznym pakietem ClearTec, który w skład którego wchodzą systemy Automatic Stop&Go (automatyczne wyłączanie silnika na postoju), elektrycznego wspomagania układu kierowniczego, kontroli odzysku energii (podczas hamowania ładowany jest akumulator) i opony o zmniejszonych oporach toczenia.
Wśród elementów wyposażenia dodatkowego znajdują się też takie pozycje, jak na przykład panoramiczny, szklany dach, wysokiej jakości zestaw audio 710W Rockford Fosgate, wbudowany system nawigacji z dyskiem twardym i 7-calowym wyświetlaczem LCD, system łączności Bluetooth oraz portami USB, tylna kamera parkowania, czy system ETACS.
Najtańszy Mitsubishi ASX kosztuje 67700 tys. zł. Za taką kwotę otrzymamy auto z benzyniakiem 1.6. Topowa wersja ASX-a kosztuej 120990 zł (wersja 4x4 z dieslem 1.5 150 KM).
Podstawowe wymiary
Długość 4295 mm
Szerokość 1770 mm
Wysokość 1615 mm
Rozstaw osi 2670 mm
Poj. bagażnika 419 l
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?