Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Problem z rondami. Szef WORD-u krytykuje pomysły drogówki

Alek Radomski [email protected]
Nowe ronda na ulicy Grunwaldzkiej mają klasyczne oznakowanie skrzyżowań z ruchem okrężnym.
Nowe ronda na ulicy Grunwaldzkiej mają klasyczne oznakowanie skrzyżowań z ruchem okrężnym. Łukasz Capar
Ronda na ul. Grunwaldzkiej wzbudzają kontrowersje. Pomysły drogówki krytykuje szef WORD-u. Wrze też na naszym forum.

Zagorzała dyskusja między dwoma członkami rady bezpieczeństwa ruchu przy prezydencie miasta toczy się już do ponad tygodnia. Idzie o nowe ronda i ich nowe, choć klasyczne oznakowanie. Różni się ono od tego, które można spotkać na innych tego typu krzyżówkach w mieście. Na rondo przy budowanym akwaparku i to dalsze na skrzyżowaniu z ul. Leszczyńskiego można wjechać z każdego pasa ruchu, ale opuścić tylko z skrajnego - zewnętrznego. Wcześniej jednak należy odpowiednio zasygnalizować swój wyjazd, ponieważ jest to zmiana kierunku jazdy.

Ponieważ te ronda posiadają inną organizację ruchu niż pozostałe w mieście, słupska drogówka postuluje ich unifikację. Marek Komodołowicz, naczelnik ruchu drogowego, chce, by podobnie jak na innych przed wjazdem na rondo na ul. Grunwaldzkiej ustawiono znaki segregujące ruch. Cho­dzi o znaki uzupełniające z białymi strzałkami na niebieskim tle. Przeciwstawia się temu Zbigniew Wiczkowski, szef Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego.

Zobacz także: Nowe ronda w Słupsku, ale nie wiadomo jak po nich jeździć

- Segregacja ruchu na pasach przed wlotem na skrzyżowania tak naprawdę nic nie zmienia. Strzałki obowiązują tylko do wlotu na skrzyżowanie (do znaku C-12, czyli oznaczającego ruch okrężny), natomiast na rondzie można jeździć każdym pasem ruchu, byleby przestrzegać zasad przy zmianie pasa ruchu i kierunku jazdy - czytamy w liście Z. Wiczkowskiego, skierowanym do naszej redakcji.

Dyrektor ośrodka podkreśla, że nowe skrzyżowania oznakowane są zgodnie z prawem i tego faktu nikt, także policja, kwestionować nie może.

- Moim zdaniem nowa organizacja jest bardzo czytelna, w przeciwieństwie do pozostałych, na których nie ma choćby dwóch z identyczną organizacją ruchu i każdego z nich trzeba się po prostu nauczyć - pisze Wiczkowski.

Z kolei policja argumentuje, że dodatkowe oznaczenie i możliwość opuszczenia ronda z dwóch pasów ruchu poprawi przepustowość i upłynni ruch.

Jak jeździć na rondach

W Słupsku każde rondo jest inne. Jak jeździć po okręgu, by się nie zakręcić? Specjalnie dla naszych czytelników przygotowujemy cykl tekstów informujących, jak poruszać się po konkretnych rondach w Słupsku.

W najbliższy poniedziałek wyjaśnimy, kto ma pierwszeństwo, a kto powinien ustąpić na nowym rondzie Grunwaldzka - Sobieskiego.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza