To część ogólnopolskiej akcji, w której organizator - warszawskie stowarzyszenie PEMI - prowadzące inicjatywę "590 powodów, dla których warto kupować polskie produkty" - będzie edukować Polaków w blisko 1000 sklepach Społem w całym kraju.
Kampania będzie trwała do 22 listopada. W tym czasie w wybranych sklepach Społem w Słupsku, a także w Ustce i Sławnie zostaną rozwieszone plakaty edukacyjne. Konsumenci dowiedzą się, w jaki sposób pieniądze wracają do polskiej gospodarki, gdy klienci sięgają po polski produkt.
- Świadomość polskich konsumentów w tym temacie jest bardzo niska. Poprzez jasne i proste komunikaty chcemy zwrócić ich uwagę na fakt, iż wybór polskich produktów bezpośrednio przekłada się na życie każdego z nas - mówi Mirosław Januszewski, prezes stowarzyszenia PEMI.
- Polacy, w przeciwieństwie do Niemców czy Francuzów, nie szukają w pierwszej kolejności rodzimych produktów na półce. My chcemy to zmienić, nauczyć Polaków rozpoznawania polskich produktów po kodzie kreskowym rozpoczynającym się od liczby 590 i informacji o kraju pochodzenia. Pragniemy też sprawić, by Polacy chętniej wybierali polskie produkty niż ich zagraniczne odpowiedniki.
Największy nacisk w tej akcji będzie położony na to, że kupując polskie produkty, bezpośrednio wpływamy na kondycję rodzimych firm i zwiększanie zatrudnienia. Ponadto każdy klient robiący zakupy w uczestniczących w akcji sklepach Społem otrzyma przy kasie ulotkę. Ma ona formę listy, na której można wypisać produkty do kupienia. Na jej odwrocie znajduje się instrukcja, która pomaga rozpoznać polski produkt.
- Zależy nam, by konsumenci zabierali tę ulotkę do domu, pokazywali domownikom, a także mieli ją przy sobie przy kolejnych zakupach. Pragniemy nauczyć, by każdy konsument przy sklepowej półce zwracał uwagę nie tylko na cenę, ale i pochodzenie produktu - dodaje Januszewski.
Dlaczego w akcje mocno jest zaangażowane Społem? Nie wynika to z przypadku, gdyż to najstarsza i największa polska sieć handlowa. Działa od 150 lat i skupia w Polsce ponad cztery tysiące punktów.
- Globalizacja rynków zabija w nas poczucie, że kupując polskie produkty, pomagamy sobie. Należy prowadzić edukację społeczeństwa w tym zakresie - mówi Ryszard Jaśkowski, wiceprezes sieci Społem.
Do akcji przyłączyło się już wiele firm handlowych i produkcyjnych z całej Polski. Z naszego regionu jest to m.in. spółka Łosoś, która działa na terenie Słupskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej.
Strefa Biznesu: Co dalej z limitami płatności gotówką?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?