Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Sklepy Społem promują polskie produkty

Zbigniew Marecki [email protected]
Kasjerki w markecie Społem w CH Podkowa w Słupsku już rozdają klientom ulotki-listy zakupów z informacją o polskich produktach.
Kasjerki w markecie Społem w CH Podkowa w Słupsku już rozdają klientom ulotki-listy zakupów z informacją o polskich produktach. Kamil Nagórek
W sklepach Społem w Słupsku i Ustce ruszyła kampania, mająca na celu uświadomienie klientom korzyści wynikających z kupowania polskich produktów.

To część ogólnopolskiej akcji, w której organizator - warszawskie stowarzyszenie PEMI - prowadzące inicjatywę "590 powodów, dla których warto kupować polskie produkty" - będzie edukować Polaków w blisko 1000 sklepach Społem w całym kraju.

Kampania będzie trwała do 22 listopada. W tym czasie w wybranych sklepach Społem w Słupsku, a także w Ustce i Sławnie zostaną rozwieszone plakaty edukacyjne. Konsumenci dowiedzą się, w jaki sposób pieniądze wracają do polskiej gospodarki, gdy klienci sięgają po polski produkt.

- Świadomość polskich konsumentów w tym temacie jest bardzo niska. Poprzez jasne i proste komunikaty chcemy zwrócić ich uwagę na fakt, iż wybór polskich produktów bezpośrednio przekłada się na życie każdego z nas - mówi Mirosław Januszewski, pre­zes stowarzyszenia PEMI.

- Polacy, w przeciwieństwie do Niemców czy Francuzów, nie szukają w pierwszej kolejności rodzimych produktów na półce. My chcemy to zmienić, nauczyć Polaków rozpoznawania polskich produktów po kodzie kreskowym rozpoczynającym się od liczby 590 i informacji o kraju pochodzenia. Pragniemy też sprawić, by Polacy chętniej wybierali polskie produkty niż ich zagraniczne odpowiedniki.

Największy nacisk w tej akcji będzie położony na to, że kupując polskie produkty, bezpośrednio wpływamy na kondycję rodzimych firm i zwiększanie zatrudnienia. Ponadto każdy klient robiący zakupy w uczestniczących w akcji sklepach Społem otrzyma przy kasie ulotkę. Ma ona formę listy, na której można wypisać produkty do kupienia. Na jej odwrocie znajduje się instrukcja, która pomaga rozpoznać polski produkt.

- Zależy nam, by konsumenci zabierali tę ulotkę do domu, pokazywali domownikom, a także mieli ją przy sobie przy kolejnych zakupach. Pragniemy nauczyć, by każdy konsument przy sklepowej półce zwracał uwagę nie tylko na cenę, ale i pochodzenie produktu - dodaje Januszewski.

Dlaczego w akcje mocno jest zaangażowane Społem? Nie wynika to z przypadku, gdyż to najstarsza i największa polska sieć handlowa. Działa od 150 lat i skupia w Polsce ponad cztery tysiące punktów.

- Globalizacja rynków zabija w nas poczucie, że kupując polskie produkty, pomagamy sobie. Należy prowadzić edukację społeczeństwa w tym zakresie - mó­wi Ryszard Jaśkowski, wiceprezes sieci Społem.

Do akcji przyłączyło się już wiele firm handlowych i produkcyjnych z całej Polski. Z naszego regionu jest to m.in. spółka Łosoś, która działa na terenie Słupskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Co dalej z limitami płatności gotówką?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza