Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Mokrzyn bez fotoradaru

Andrzej Gurba [email protected]
Jeszcze w marcu tego roku podbytowski Mokrzyn znajdował się na fotoradarowej liście Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego. Teraz już go nie ma.
Jeszcze w marcu tego roku podbytowski Mokrzyn znajdował się na fotoradarowej liście Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego. Teraz już go nie ma. Archiwum
Jeszcze w marcu tego roku podbytowski Mokrzyn znajdował się na fotoradarowej liście Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego. Teraz już go nie ma.

W marcu tego roku opublikowano listę lokalizacji urządzeń do odcinkowego pomiaru prędkości. Wskazano 29 podstawowych lokalizacji i 5 rezerwowych. Mokrzyn w gminie Bytów, przez który przebiega droga krajowa nr 20, znalazł się na liś­cie podstawowej (chodzi o kontrolę na odcinku nieco ponad 3 kilometrów). Teraz na tej liście go już nie ma.

Zobacz także: Fotoradar, a za nim "śmietnik" (wideo, sonda)

- Na dzisiaj ta lokalizacja wypadła z listy, ale to jeszcze nic nie znaczy. Cały czas trwa analiza punktów, pojawiają się nowe elementy, przeszko­dy itd. Lista, którą zamieściliśmy w marcu, była ostatnią tego typu publikacją przed montażem urządzeń, co ma nastąpić najwcześniej na wiosnę 2015 roku - mówi Łukasz Majchrzak z Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym.
Kryteria, które stosuje Głów­ny Inspektorat Transportu Drogowego, to: stan bezpieczeństwa (wybierano miejsca charakteryzujące się szczególnym zagrożeniem dla bezpieczeństwa ruchu drogowego, z uwzględnieniem zdarzeń spowodowanych niedostosowaniem prędkości przez kierujących pojazdami), warunki techniczne dla urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego
i ich umieszczania na drogach publicznych, jednolite limity prędkości na całej długości odcinka, a także brak większych skrzyżowań w obrębie planowanej instalacji. Dodatkowo z uwagi na wymagania wynikające z projektu "Budowa centralnego syste­mu automatycznego nadzo­ru nad ruchem drogowym", finansowanego przez Unię Europejską, jednym z kryteriów było zlokalizowanie odcinków i miejsc objętych nadzorem wyłącznie na drogach krajowych zarządzanych przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad. W typowaniu lokalizacji pomocne było opracowanie przygotowane na zlecenie GITD przez specjalistów z Politechniki Gdańskiej oraz Politechniki Krakowskiej.

O tym, że odcinek drogi krajowej nr 20 między Mokrzynem a Bytowem jest niebezpieczny, doskonale wie­dzą miejscowi policjanci.

- Dosyć często dochodzi na tym odcinku do wypadków. Urządzenie do odcinkowego pomiaru prędkości na pewno spowodowałoby, że kierowcy zdjęliby nogę z gazu - mówi Michał Gawroński, rzecznik policji w Bytowie.

Wyjaśnijmy jeszcze, o co chodzi w odcinkowym pomiarze prędkości. Kamery umieszczane są na początku i na końcu kontrolowanego odcinka. Do ewentualnego przekroczenia prędkości liczy się średni przejazd całego odcinka.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza