Nasz komentarz
Nasz komentarz
Dyrektor Plotta w swoim obszernym komentarzu, w którym wylicza ile miejsc ma każdy z pojazdów, zapomniał lub nie chciał dodać, że Przewozy Regionalne mają w swoim taborze także większe i nowsze autobusy szynowe - kursują one jednak w rejonie Gdańska.
Wypada też dodać, że w ostatnich latach PKP PLK włożyło miliony złotych w światłowód, aby udoskonalić komunikację między stacjami i pociągami na trasie Słupsk - Szczecinek. Miało to pozwolić na uruchomienie kolejnych pociągów na tej trasie. Wygląda jednak na to, że miliony wyrzucono w błoto, bo żaden nowy pociąg nie ucieszył na tej trasie pasażerów.
Klientów kolei (coraz mniej licznych) wypada chyba po prostu przyzwyczaić do przeprosin, które mają osłodzić im podróże w ścisku. Bo kolej to taka instytucja, która wyciągając rękę po państwowe lub samorządowe pieniądze nie musi liczyć się ze swoimi klientami.
Michał Szymajda
[email protected]
Pani Justyna codziennie podróżuje tymi pociągami do i z pracy.
- Na trasie ze Szczecinka do Słupska jadą tylko dwa wagony. Ludzie, którzy wracają z pracy lub ze szkoły, jadą w niemiłosiernym tłoku - twierdzi nasza czytelniczka. - Pociąg jest wypchany po brzegi. Zdarza się nawet, że konduktorzy mają problemy ze sprawdzeniem biletów wszystkim pasażerom.
Czytelniczka twierdzi również, że w ubiegłym tygodniu pociąg, którym jechała, zepsuł się, co skutkowało dwugodzinnym opóźnieniem.
- Pasażerowie obawiają się nadejścia zimy, bo wtedy może być jeszcze gorzej - pisze w e-mailu do redakcji pani Justyna.
Pociągami na tej trasie zarządza spółka Przewozy Regionalne Oddział Pomorski w Gdyni.
- Na trasie Szczecinek - Słupsk nie uruchamiamy pociągów w składach klasycznych, czyli lokomotywa i wagony. Pociągi regionalne ze Szczecinka do Słupska i z Miastka do Słupska oraz w relacjach powrotnych są obsługiwane autobusami szynowymi, do których nie można podłączać wagonów - mówi Benedykt Plotta z działu handlowego spółki Przewozy Regionalne Oddział Pomorski w Gdyni. - Na odcinku Szczecinek - Miastko - Słupsk kursują obecnie trzy rodzaje autobusów szynowych.
Największy posiada 140 miejsc siedzących i 146 stojących, łącznie 286 miejsc. Mniejszy ma 96 miejsc siedzących i 112 stojących, czyli łącznie 208. Autobusy te kursują naprzemiennie. Dwa najmniejsze mają po 68 miejsc siedzących i 87 stojących, łącznie 155 miejsc.
- Autobusy szynowe o większej pojemności obsługują pociągi cieszące się największą frekwencją. Najwięcej podróżnych podróżuje pociągiem relacji Słupsk - Szczecinek (odjazd o godz. 16.07). Pociągiem tym przewozimy średnio 145 podróżnych, a maksymalny potok podróżnych (w piątki i przed dniami wolnymi od pracy) wynosi 150 osób - mówi Benedykt Plotta. - Natomiast pociągiem relacji Szczecinek - Słupsk (przyjazd o godz. 7.23) przewozimy średnio 90 podróżnych, a maksymalny potok podróżnych (w poniedziałki i po dniach wolnych od pracy) wynosi 111 osób.
Zapewnia, że te połączenia są obsługiwane autobusami o większej pojemności.
- Jednak z powodu zmienności potoków oraz bardzo zróżnicowanej frekwencji na poszczególnych kursach, nie możemy zagwarantować wszystkim podróżnym miejsc siedzących na całych trasach przejazdu. Za utrudnienia w podróżowaniu przepraszam - mówi Benedykt Plotta.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?