Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Jak wysoki jest rachunek za gaz? Bez ostatniego rachunku się tego nie dowiesz

Daniel Klusek
Jak wysoki jest rachunek za gaz? Bez ostatniego rachunku się tego nie dowiesz.
Jak wysoki jest rachunek za gaz? Bez ostatniego rachunku się tego nie dowiesz. Archiwum
Nasza czytelniczka z Ustki chciała się na infolinii gazowni dowiedzieć, jaka jest wysokość jej ostatniego rachunku za gaz. Nie dowiedziała się, bo nie znała numeru klienta.

Pani Wiesława z Ustki zagubiła ostatni rachunek za gaz. Ponieważ wiedziała, że zbliża się termin jego zapłacenia, zadzwoniła na infolinię gazowni, by tam dowiedzieć się, ile musi zapłacić.

- Miła pani zapytała mnie o numer klienta. Nie znałam go. Przedstawiłam się natomiast, podałam adres zamieszkania, a nawet numer PESEL - opowiada pani Wiesława. - Niestety, pani z gazowni powiedziała mi, że kwota rachunku jest informacją tajną i bez podania numeru klienta jej nie poznam. Zasłoniła się ochroną danych osobowych.
Nasza czytelniczka zastanawia się, dlaczego kwota do zapłacenia jest informacją tak wrażliwą, że nie można jej usłyszeć przez telefon, przedstawiając się i podając swoje dane.

- Przecież tu chodzi o pieniądze, które chcę im zapła­cić. Pani z infolinii mogła przecież zweryfikować moją prawdomówność na podstawie numeru PESEL. A teraz termin zapłaty rachunku mija, a ja wciąż nie wiem, ile muszą zapłacić - twierdzi mieszkanka Ustki.

W tej sprawie skontaktowaliśmy się z centralą spółki Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo w Warszawie.

- Zgodnie z procedurą obowiązującą pracowników infolinii, rozmówcy niebędącemu stroną umowy nie wolno udzielać informacji związanych z udostępnieniem danych z konta rozliczeniowego klienta - mówi Małgorzata Olczyk z zespołu prasowego spółki PGNiG. - W związku z tym pracownik taki zobowiązany jest do uzyskania potwierdzenia tożsamości dzwoniącej osoby w sposób zgodny z ustalonymi zasadami.
Dlatego jeśli chcemy uzyskać dane rozliczeniowe klien­ta, możemy zostać poproszeni o podanie: numeru umowy kompleksowej, numeru PESEL lub numeru dokumentu tożsamości, który widnieje w systemie bilingowym (w przypadku firm numer NIP lub REGON), numeru klienta lub numer ostatniej, ewentualnie przedostatniej faktury czy numeru konta bankowego, który widnieje na fakturze.

Numer klienta znajduje się po lewej stronie w górnej części pierwszej strony faktury.

- Wybór danych, o które pytany jest klient, oraz ich liczba należy do konsultanta. W trakcie procesu potwierdzenia tożsamości klienta wymagane jest podanie przynajmniej jednej danej, której nie zawiera faktura za pobrane paliwo gazowe - mówi Małgorzata Olczyk z PGNiG. - W przypadku braku możliwości potwierdzenia tożsamości klienta drogą telefoniczną uzyskanie danych rozliczeniowych możliwe jest w Biurze Obsługi Klienta, gdzie jego tożsamość jest potwierdzana w oparciu o okazany dowód tożsamości.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Niedziele handlowe mogą wrócić w 2024 roku

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza