W gminie Wicko rozpoczęło się wdrażanie darmowej TeleOpieki dla mieszkańców. TeleOpieka jest nową usługą, dającą możliwość całodobowego wezwania pomocy w przypadku zagrożenia życia, zdrowia lub bezpieczeństwa (np. nagłe zasłabnięcie, upadek). Objęto nią już 22 osoby starsze, niesamodzielne, niepełnosprawne lub samotne.
- Dzięki tej usłudze jest możliwość uzyskania pomocy w razie nagłego przypadku w szybki i prosty sposób. Gdy coś się wydarzy, bliscy od razu zostaną o tym poinformowani, przez co osoba taka ma poczucie, że ktoś zawsze nad nią czuwa, zyskuje tak potrzebne do życia poczucie bezpieczeń-stwa i spokoju - mówi Dariusz Waleśkiewicz, wójt gminy Wicko.
Zobacz także: Sprawdź, czy masz alergię. Testy alergiczne z krwi
Podstawowe znaczenie ma tzw. przycisk życia, którego wciśnięcie włącza alarm odbierany w Centrum Operacyjno-Alarmowym. Centrum podejmuje stosowną interwencję - nawią-zuje kontakt z osobą wzywającą pomocy, ustala przyczynę, powiadamia kolejno sąsiadów oraz bliskich wskazanych wcześniej przez osobę objętą systemem celem sprawdzenia sytuacji na miejscu i weryfikuje, czy wizyta kontrolna u podopiecznego została zrealizowana, a w przypadku braku kontaktu głosowego - wzywa odpowiednie służby: pogotowie ratunkowe, straż pożarną, policję.
Warto podkreślić, że operator TeleOpieki dysponuje szczegółowymi danymi o osobie, która wzywa pomocy, ma np. kontakt do bliskich, dane o stanie zdrowia, przyjmowane leki i miejsce ich przechowywania, najkrótszą drogę dojazdową do miejsca zamieszkania.
Zobacz także: Laboratorium w słupskim szpitalu poszerza zakres badań
Umowa pomiędzy gminą Wicko i Polskim Centrum Opieki zawarta została na rok. Klienci nie ponoszą opłat za korzystanie z systemu. Warunkiem jest posiadanie stacjonarnego abonamentu telefonicznego albo aktywnego telefonu komórkowego (połączenia z COA są płatne jak impuls według abonamentu). Numer telefonu nie może być zastrzeżony.
W gminie Wicko wdrażaniem systemu i rozdziałem urządzeń zajmuje się Ośrodek Pomocy Społecznej. Osoby zainteresowane zainstalowaniem w ich domach telefonu z funkcją TeleOpieki mogą uzyskać informację, kontaktując się z pracownikiem OPS w Wicku Renatą Majchrzak pod numerami telefonów: 609 334 114 lub 59 861 11 19. Osoby korzystające dotychczas z pomocy OPS w Wicku powinny kontaktować się ze swoim pracownikiem socjalnym.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?