Z projektu zmian w strukturze magistratu, które do 29 stycznia będą konsultowane z pracownikami ratusza, wynika, że będą zasadnicze.
- Chcemy, aby wewnętrzne struktury były mobilne i miały ściśle określone kompetencje - tłumaczy Marcin Anaszewicz, dyr. gabinetu prezydenta Roberta Biedronia.
Zobacz także: Prezydent Robert Biedroń zwalnia urzędników (wideo)
Z tego powodu dojdzie do łączenia mniejszych jednostek albo likwidacji kilku dużych wydziałów i podziału ich na mniejsze. W rezultacie w słupskim ratuszu na nowo samodzielnie mają działać wydział polityki mieszkaniowej, wydział edukacji czy wydział kultury. Pojawią się także nowe jednostki, na czele z samodzielnym stanowiskiem ds. zarządzania miejskim długiem.
Generalnie największe zmiany będą dotyczyć zarządzania finansami, inwestycjami oraz funduszami zewnętrznymi. Bez zmian organizacyjnych pozostaną natomiast wydział geodezji i katastru, wydział gospodarki nieruchomościami, zespół radców prawnych, zespół audytu wewnętrznego i kontroli, wydział architektury i planowania przestrzennego, wydział obsługi rady miejskiej, Urząd Stanu Cywilnego, stanowisko ds. BHP, wydział zdrowia i polityki społecznej, pełnomocnik prezydenta ds. profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych, straż miejska (ma rok na udowodnienie swojej przydatności) oraz wydział bezpieczeństwa i zarządzania kryzysowego.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?