Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Samorządowa koncepcja na przebudowę drogi Słupsk-Ustka

Aleksander Radomski
Samorządy z regionu biorą sprawy w swoje ręce. Za własne pieniądze chcą opracować koncepcję modernizacji trasy Słupsk-Ustka.
Samorządy z regionu biorą sprawy w swoje ręce. Za własne pieniądze chcą opracować koncepcję modernizacji trasy Słupsk-Ustka. googl.maps
Samorządy z regionu biorą sprawy w swoje ręce. Za własne pieniądze chcą opracować koncepcję modernizacji trasy Słupsk-Ustka.

Droga krajowa numer 21 między Słupskiem a Ustką ma niewielkie szanse na modernizację. Przebudowa tego odcinka nie znalazła się na liście strategicznych inwestycji dla województwa pomorskiego. Jeśli rząd będzie przeznaczać na nią pieniądze, to co najwyżej z puli na bieżące utrzymanie. Wiedzą o tym samorządowcy z regionu i liczą, że trasa Słupsk-Ustka zostanie przebudowana w ramach rekompensaty za amerykańską tarczę antyrakietową. W liście adresowanym do premier Ewy Kopacz przypominają, że w 2008 roku zmieniono kwalifikację drogi wojewódzkiej nr 210 na odcinku Słupsk-Ustka na drogę krajową DK 21.

- Zmiana ta miała pozwolić na przebudowę tego odcinka z budżetu państwa. Do dziś nie wykonano tak bardzo oczekiwanej modernizacji tej drogi. W miejscowościach położonych wzdłuż drogi krajowej nr 21 powstają nowe osiedla, a co za tym idzie, wzrasta liczba mieszkańców. Niedostosowanie drogi do natężenia ruchu powoduje także wzrost liczby wypadków. Od 2010 r. do stycznia 2014 r. Komisariat Policji w Ustce odnotował 228 kolizji i 29 wypadków. Rannych zostało 35 osób, a 5 straciło życie - czytamy w dokumencie podpisanym m.in. przez wójtów gmin Słupsk i Ustka, starostę powiatu i prezydenta Słupska.

Ale pismo do kancelarii premiera to tylko jeden z kroków, jaki wspólnie podjęto w tej sprawie. - Chcemy zlecić opracowanie koncepcji przebudowy DK 21 i wystąpić o decyzje środowiskowe - mówi Barbara Dykier, wójt gminy Słupsk. - Dzięki temu będzie nam łatwiej walczyć o wpisanie modernizacji trasy do kontraktu terytorialnego dla województwa. Jeśli się to uda, będziemy mogli ogłosić przetargi w systemie zaprojektuj-buduj. Nie będziemy tracić czasu.

Koncepcja ma być współfinansowana przez wszystkie samorządy, na których terenie droga przebiega. Na razie nie wiadomo, ile ma kosztować. Szacuje się, że w granicach 300--500 tysięcy złotych. Ma zakładać nie tylko całkowitą przebudowę całego odcinka drogi wraz z wykonaniem ciągu pieszo-rowerowego. Samorządowcy dostrzegają też konieczność budowy nowego jej przebiegu na odcinku od ronda przy ul. Słonecznej w Słupsku do węzła obwodnicy Słupska i węzła Kobylnica południe.

Dodajmy, że właśnie dzięki wcześniej opracowanym koncepcjom pieniądze na drugi most na Nogacie wywalczył Malbork, a Starogard Gdański - na obwodnicę.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza