Jest szansa na to, że skończy się koszmar ulicy Wczasowej. Dzisiaj (czwartek) na sesji Rady Miasta na wniosek burmistrza Jacka Graczyka radni mają wyrazić wolę zawarcia umowy partnerskiej pomiędzy miastem, gminą Ustka, powiatem słupskim i Nieruchomości - E. Dębowska i Wspólnicy spółką komandytową, by wspólnie realizować projekt "Przebudowa drogi powiatowej nr 1202G w ciągu ulicy Wczasowej".
To ważna korekta ubiegłorocznej uchwały, ale też dobra wiadomość nie tylko dla kierowców.
Z uzasadnienia projektu uchwały wynika, że we wrześniu 2014 roku Ustka złożyła wniosek o dofinansowanie przebudowy drogi do Narodowego Programu Dróg Lokalnych - II etap Bezpieczeństwo- Dostępność - Rozwój. Wówczas radni poparli "zawarcie umowy partnerskiej z powiatem, gminą i spółką".
Po ocenie wniosków o dofinansowanie Ustka znalazła się na drugim miejscu na liście rezerwowej. Okazuje się, że jest jeszcze szansa na otrzymanie dofinansowania z oszczędności poprzetargowych innych beneficjentów. Czy na pewno tak się stanie, ma być wiadomo do czerwca.
Zobacz także: Kiepski stan nawierzchni na ul. Wczasowej w Ustce (zdjęcia)
Jednak wprowadzenie zmiany zapisu w ubiegłorocznej uchwale umożliwi realizację inwestycji również bez otrzymania pieniędzy z NPDL.
Partnerem wiodącym ma być miasto Ustka, a pozostałe samorządy oraz inwestor prywatny partycypować będą zgodnie z dwoma schematami finansowymi: przy dofinansowaniu oraz bez uzyskania wsparcia.
Dzięki realizacji inwestycji poprawi się bezpieczeństwo drogowe i spójność komunikacyjna pomiędzy drogą krajową nr 21 a powiatową oraz zostanie wykorzystany potencjał turystyczny i przyrodniczy, a także wzmocni się pozycja uzdrowiska Ustka w regionie.
- To ulica newralgiczna, jeśli chodzi o turystykę. Jednak wcześniej uważano, że drogę powiatową powinien remontować powiat. Stoję na stanowisku, że nieważne, czyja ulica Wczasowa jest, bo leży przecież w mieście - mówi radna Barbara Podruczna- Mocarska. - Niestety, ulica ta nie ma mieszkańców, a wśród przedsiębiorców prowadzących tam działalność gospodarczą nie było chętnych do współudziału w remontowaniu drogi, oprócz jednego inwestora prywatnego, który przystąpił do porozumienia.
Poprzednia uchwała zakładała dotację w wysokości trzech milionów złotych. Dodanie wersji bez dofinansowania nakłada na samorządy proporcjonalnie wyższe koszty. I tak: słupskie starostwo powiatowe ma wydać prawie 4,2 miliona złotych, miasto Ustka - ponad 3,5 miliona złotych, gmina Ustka - ponad 700 tysięcy złotych. Prywatny inwestor - w każdej wersji - okrągły milion.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?