Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Karetki spóźniają się po chorych pacjentów. Firma Triomed przeprasza

Monika Zacharzewska [email protected]
Od dwóch tygodni usługi m.in. przewożenia chorych z całego regionu słupskiego do szpitala na dializy wykonuje lubelska firma Triomed.
Od dwóch tygodni usługi m.in. przewożenia chorych z całego regionu słupskiego do szpitala na dializy wykonuje lubelska firma Triomed. Krzysztof Piotrkowski
Przy zmianie wykonawcy usług transportowych zwykle dochodzi do niepożądanych sytuacji - przyznaje szef firmy Triomed i przeprasza chorych.

Od dwóch tygodni usługi m.in. przewożenia chorych z całego regionu słupskiego do szpitala na dializy wykonuje lubelska firma Triomed. Słupskie pogotowie ratunkowe przegrało ten przetarg, bo Triomed zaoferował niższą cenę.

Od 16 czerwca to ambulanse Triomedu wożą pacjentów na dializy. Ci zaś skarżą się, że auta przyjeżdżają po nich za późno, a po skończonych dializach chorzy czekają po klika godzin na transport do domów, dodatkowo pracownicy Triomedu mają nie znać tras.

Zobacz także: Nowe karetki spóźniają się po ciężko chorych ludzi (wideo)

Jeden z pacjentów, po amputacji obu nóg, żalił się, że jest chwytany w pasie przy przenoszeniu z wózka do ambulansu, choć pracownicy powinni stosować do tego specjalistyczne krzesełko.

Firma Triomed odniosła się do tych zarzutów. - Przy zmianie usług transportu osób dializowanych, i nie tylko, zwykle dochodzi do niepożądanych, aczkolwiek nieuniknionych sytuacji, związanych z nieterminowym wykonywaniem usług. Zmiana operatora również wywołuje stres i niezadowolenie pacjentów, co jest dla nas zrozumiałe - pisze Artur Kępa, prezes zarządu kolumny transportu sanitarnego Triomed - Na obecną chwilę dopracowywane są grafiki transportów oraz optymalizowane są trasy. Mamy nadzieję, że w najbliższych kilku dniach sytuacja powinna się unormować.

Odnosząc się do kłopotu przedstawionego przez niepełnosprawnego pacjenta, prezes Triomedu utrzymuje, że pacjenci z problemami związanymi z narządem ruchu przenoszeni są w specjalnym krzesełku. Natomiast na pytanie o zespół pracujący w Słupsku odpiera, że "usługa wykonywana jest zasobami, których ilość, kwalifikacje i wyposażenie odpowiadają wymogom zamawiającego".

- Jednocześnie pragniemy wyrazić ubolewanie nad niedociągnięciami zaobserwowanymi w świadczeniu przez nas usług transportu osób dializowanych dla szpitala w Słupsku - pisze Artur Kępka. - Pragniemy przekazać przeprosiny tym, których zaistniała sytuacja naraziła na niedogodności lub stres. Żywimy nadzieję, na unormowanie się sytuacji w najbliższym okresie.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza