Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Mniej bezpiecznie dla rowerzystów

Alek Radomski [email protected]
Po modernizacji skrzyżowania nie ma już odrębnych świateł i przejścia dla rowerzystów na ul. Szczecińskiej. To celowe ZIM uczula, że  po buspasie na ul. Sobieskiego jeździć mogą tylko autobusy
Po modernizacji skrzyżowania nie ma już odrębnych świateł i przejścia dla rowerzystów na ul. Szczecińskiej. To celowe ZIM uczula, że po buspasie na ul. Sobieskiego jeździć mogą tylko autobusy Łukasz Capar

Na skrzyżowaniu ul. Szczecińskiej z Sobieskiego działają już nowe światła, ale jak zauważają nasi czytelnicy, brakuje oznakowania pionowego. Zarząd Infrastruktury Miejskiej zapewnia, że wkrótce się pojawi, bo choć krzyżówkę udostępniono dla ruchu, to jeszcze nie odebrano. Formalnie to więc plac budowy, który przecinają dziennie tysiące aut. Niekoniecznie tak, jak by chcieli tego drogowcy. Jak się okazuje, kłopoty kierowcom sprawia właśnie nowa i dodatkowa sygnalizacja świetlna dla pojazdów MZK na samej ul. Szczecińskiej. Zielone dla autobusu ruszającego z peronu pali się wtedy, kiedy pozostałe auta czekają na czerwonym. Śluza ma ułatwić im skręt w lewo, w ul. Sobieskiego.

- Zaobserwowaliśmy, że niektórzy kierowcy ruszają za autobusem, choć nie powinni - mówi Marcin Grzybiński z ZIM. - Z kolei na ulicy Sobieskiego auta indywidualne zajmują buspas wyprowadzający ruch w Szczecińską, kiedy może z niego korzystać tylko komunikacja zbiorowa. Dla pozostałych pojazdów przeznaczono sąsiedni prawoskręt. Skręcając z niego w ul. Szczecińskiej, należy zająć pas najbliżej osi jezdni.

Zobacz także: Zrobili ścieżkę rowerową, a potem ją zdarli

Kłopoty mają też cykliści. Po modernizacji skrzyżowania nie ma już odrębnych świateł i przejścia dla rowerzystów przez ul. Szczecińską na wysokości bazy PGK. Zrobiono to celowo. - Ponieważ docelowo droga rowerowa nie będzie przechodzić na drugą stronę jezdni, ale biec dalej wzdłuż ulicy - mówi Robert Linkiewicz dyrektor wydziału komunikacji ratusza. - Następnie pod wiaduktem i na wysokości ul. Kołłątaja skręci w kierunku terenów przydworcowych. Z dworcem PKP połączy się też planowana ścieżka, która powstanie w rejonie placu Dąbrowskiego.

Na razie to jednak projekt, który Urząd Miejski w Słupsku chce zrealizować do końca tej perspektywy finansowej, czyli do 2020 roku. Do tego czasu chcąc dostać się w okolice dworca, trzeba skręcić w ulicę Sobieskiego i wiaduktem nad torami kolejowymi skręcić w ul. Kołłątaja.

Gotowe są za to ścieżki rowerowe, które łączą się na skrzyżowaniu ul. Małcużyńskiego i Szczecińskiej. Jednak słupska policja zdążyła już zgłosić w kwestii organizacji ruchu w tym miejscu swoje uwagi. Krzyżówkę uznała za niebezpieczną dla kierowców i rowerzystów. Potwierdziła to wczorajsza kolizja w tym miejscu. 49-letnia kobieta, kierująca mercedesem z ulicy Małcużyńskiego skręcała w prawo, w ulicę Szczecińską. Miała zieloną strzałkę warunkującą skręt w prawo. Nie udostępniła pierwszeństwa rowerzyście, który poruszał się w kierunku miasta. Doszło do zderzenia. Na skrzyżowaniu ZIM zainstaluje wkrótce żółte pulsacyjne światło. Ma przypominać o rowerzystach. W tym miesiącu pojawią się też liczniki świateł.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza