Większość używanego.[/b]
Plany dotyczące zakupu samochodu nie uległy zasadniczym zmianom w stosunku do lat ubiegłych (2007 – 2008), kiedy to po wyraźnym wzroście intencji zakupu w porównaniu z 2006 r. ustabilizowały się na poziomie około 10 procent. Co jedenasty respondent planował na początku 2009 roku zakup samochodu osobowego dla siebie lub swojego gospodarstwa domowego.
Z badania wynika, że 6 procent ogółu dorosłych Polaków planowało dokonać zakupu samochodu w okresie styczeń 2009 – styczeń 2010 r. Pozostałe 3 procent planowało zakup w okresie późniejszym niż w ciągu 12 miesięcy, z czego większość deklarowała okres najwyżej dwóch lat. Odsetek osób wyrażających zamiar zakupu samochodu w ciągu bieżącego roku jest taki sam jak na początku 2008 r.
Planując zakup auta, zdecydowana większość Polaków myśli o pojeździe używanym (92 proc. planujących zakup w 2009 r.).
Tylko 6 proc. badanych chce wybrać auto fabrycznie nowe. Intencja zakupu nowego fabrycznie pojazdu nie uległa istotnym zmianom w stosunku do roku 2008, kiedy takie plany deklarowało 8 proc. respondentów.
– TNS OBOP realizował badanie w okresie, kiedy do Polski napływały informacje o kryzysie gospodarczym w USA i w Europie Zachodniej oraz o pogarszającej się sytuacji w kraju – komentuje dr Magdalena Sawińska z ośrodka TNS OBOP. – Mimo to wyniki badania pokazują, że intencja zakupu samochodu wśród Polaków nie osłabła. Taki sam odsetek Polaków planuje kupić samochód osobowy w 2009 roku, co w roku ubiegłym.
Można przypuszczać, że samochód stał się teraz dla Polaków dobrem na tyle użytecznym i potrzebnym, że nawet w niesprzyjającej sytuacji ekonomicznej kraju nie chcą odkładać na później planów zakupowych pojazdów.
Strefa Biznesu: RPP zdecydowała ws. stóp procentowych? Kiedy obniżka?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?