- Zima nie pozwoliła na planowe dokończenie prac na DK21 Słupsk-Ustka – informuje Mateusz Brożyna, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - Intensywne opady śniegu oraz temperatury poniżej zera, które wystąpiły na Pomorzu, sprawiły, że planowane na 6 grudnia 2023 roku zakończenie prac na przebudowywanym odcinku drogi krajowej pomiędzy Słupskiem a Ustką musi zostać przesunięte.
Mateusz Brożyna zapewnia, że wykonawca, firma Colas Polska, nadal utrzymuje pełen potencjał sprzętowy, który zostanie użyty, gdy tylko pogoda się poprawi:
- Najważniejszym celem jest zakończenie prac w najbliższych tygodniach. Niezależnie od doprowadzenia do końca robót na jezdni głównej, do przeprowadzenia pozostaną prace wykończeniowe, a także formalne zakończenie budowy na DK 21. Roboty budowlane nie wpłyną na ruch drogowy. Wykonawca informuje, że w grudniu zostaną zakończone roboty na ciągu głównym DK 21. Lokalnie – w miejscach kolizji i robót dodatkowych lub zamiennych, w dwóch lokalizacjach, ruch może być nadal kierowany ręcznie. Utrudnienia będą jednak miały charakter krótkotrwały. Co do pozostałych zakresów wykonawca planuje realizację prac wykończeniowych, w tym montaż barier, ekranów akustycznych, zieleni, oznakowania poziomego oraz humusowania (zagęszczenie gleby urodzajną warstwą - red.).
Jednocześnie będą trwały roboty końcowe przy wjazdach, skrzyżowaniach oraz drogach serwisowych wraz ze ścieżką rowerową, które nie będą utrudniać ruchu.
- Oznakowanie poziome docelowe zostanie wykonane na wiosnę, obecnie wykonawca przewiduje oznakowanie tymczasowe. Utrudnienia będą wyłącznie czasowe, każdorazowo będzie zapewniony przejazd – dodaje rzecznik.
Przypomnijmy, że w ostatnim czasie mieszkańcy przylegających do drogi nieruchomości w Grabnie i Zimowiskach żalili się na zalewanie ich działek, a w Zimowiskach - domu. Drogowców czeka więc też sporo poprawek.
Zakres inwestycji to rozbudowa około 13 kilometrów DK 21 między Słupskiem od granic administracyjnych Słupska do ronda Wileńskiego w Ustce. W ramach prac budowlanych przewidziano wykonanie nie tylko nowej, asfaltowej nawierzchni, ale także konstrukcji jezdni wraz korektą łuków poziomych i pionowych, budowę rond oraz montaż sygnalizacji świetlnych. Przedsięwzięcie objęło także przebudowę mostu we Włynkówku oraz wybudowanie trzech przepustów. Nawierzchnia drogi została wzmocniona z dostosowaniem do nośności 11,5 t/oś.
Już wcześniej zmienił się koszt robót ze względu na zmianę wysokości waloryzacji kontraktu i nieprzewidziane dodatkowe prace ziemne. Z wynikającej z przetargu kwoty 123 mln zł za samą przebudowę wzrósł do 148 mln zł.
Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?