Nowy obiekt ma być mniejszy od obecnego, ma mieć trzy piętra i połowę obecnej powierzchni użytkowej czyli ok. trzy tysiące metrów kwadratowych. Co więcej, zostanie odsunięty od torów. Jest to nowe założenie, w którym stwarza się przestrzeń, gdzie wkomponowany zostanie dojazd. Zamiast od frontu na pociąg podjeżdżać ma się od zaplecza, dzięki czemu zasłonięte zostanie to, co jest mało estetyczne. Taką garść informacji uzyskanych po ostatnich rozmowach z przedstawicielami PKP przekazały władze Słupska.
- Rozmawialiśmy też o sprawie dla nas najważniejszej czyli o tunelu - podkreślał wiceprezydent Marek Biernacki. - Powstanie od podstaw, będzie poszerzony i pogłębiony czego wcześniej nie zakładano. Do końca kwietnia biuro projektowe ma przedstawić nam jego parametry, a do końca czerwca powinno zostać wypracowane porozumienie, które określi zakresy rzeczowe i harmonogramy dla naszego węzła transportowego, budowy nowego budynku dworca, modernizacji linii 202 i linii 405. Poznamy wówczas również koszty. Najpewniej miasto będzie musiało partycypować w poszerzeniu tunelu i jego późniejszym utrzymaniu.
O szczegółach inwestycji piszemy w jutrzejszym wydaniu "Głosu Pomorza" i GP24.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?