Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Dyżur eksperta. Wszystko o połączeniach, telefonach i internecie

Daniel Klusek [email protected] tel. (59) 848 81 00 Fot. Łukasz Capar
Liliana Kulesza podczas redakcyjnego dyżuru odpowiedziała na kilkadziesiąt pytań naszych czytelników.
Liliana Kulesza podczas redakcyjnego dyżuru odpowiedziała na kilkadziesiąt pytań naszych czytelników.
W redakcji "Głosu" na pytania czytelników odpowiadała Liliana Kulesza, szefowa biura prasowego Telekomunikacji Polskiej i sieci Orange.

Zainteresowanie redakcyjnym dyżurem było ogromne. Czytelnicy od kilku dni przesyłali do nas pytania, jakie chcieliby zadać Lilianie Kuleszy. Podczas jej pobytu w redakcji nasz telefon dzwonił bez przerwy. Przedstawiamy odpowiedzi na pytania, które najczęściej się pojawiały.

- Dużo słyszałem o fakturach elektronicznych. Czy TP posiada takie faktury? Jak je zamówić?

- Telekomunikacja Polska umożliwiła otrzymywanie rachunków w formie elektronicznej, zamiast tradycyjnego papierowego dokumentu. Zainteresowani powinni złożyć pisemne zamówienie w salonie lub punkcie sprzedaży TP. Telekomunikacja będzie wysyłać e-faktury w formacie PDF, na adres mailowy wskazany przez klienta. Faktura elektroniczna spełnia wszystkie warunki Rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie wystawiania oraz przesyłania faktur w formie elektronicznej, przechowywania oraz udostępniania organowi podatkowemu lub organowi kontroli skarbowej tych faktur.

- Czy wysokość swojego rachunku za telefon można sprawdzić na stronie TP?

- Tak. Warunkiem jest posiadanie konta na stronie www.tp.pl. Informacje na ten temat znajdują się w zakładce obsługa online w pozycji płatności i rozliczenia. Do założenia konta w TP potrzebne są: numer ewidencyjny, numer telefonu, numer PIN.

- Czy można mieć neostradę bez telefonu stacjonarnego?

- Tak, tylko wtedy klient ponosi miesięczną opłatę za utrzymanie łącza w wysokości 29 złotych.

- Mam problem z opłaceniem ostatnich dwóch rachunków za telefon. Czy grozi mi odłączenie sygnału? Co mam zrobić, aby Tak się nie stało?

- Należy zadzwonić na Błękitną Linię i tam poprosić o odroczenie terminu płatności lub rozłożenie go na raty. Jeśli klient dotychczas płacić faktury w terminie, odcięcie telefonu mu nie grozi.

- Na dwa miesiące wyjeżdżam z kraju i nie będą korzystał z telefonu stacjonarnego. Czy mogę na ten czas zawiesić telefon?

- Jest taka możliwość. Należy jednak najpóźniej na kilka dni przed wyjazdem zadzwonić na Błękitną Linię i poinformować o takim zamiarze. W czasie zawieszenia linii nasz klient nie będzie musiał płacić abonamentu, a jedynie opłatę w wysokości 21,35 złotych miesięcznie.

- Jestem kombatantem. Czy w związku z tym przysługują mi zniżki w abonamencie?

- Bycie kombatantem nie uprawnia do otrzymania zniżki. Można je otrzymać z tytułu choroby wzroku lub słuchu. Oczywiście trzeba to potwierdzić odpowiednimi zaświadczeniami. Zniżki w abonamencie wynoszą wówczas 50 procent. Na specjalny, niższy abonament, mogą też liczyć osoby korzystające z pomocy ośrodków pomocy społecznej. Aby moc go uzyskać, trzeba przedstawić dokument, że jest się podopiecznym takiego ośrodka.

- Moja mama ma 83 lata i niemal rok temu dała się namówić na podpisanie umowy z innym operatorem. Teraz chce wrócić do Telekomunikacji Polskiej. Co musi zrobić?

- Najpierw należy wypowiedzieć umowę dotychczasowemu operatorowi i złożyć w naszym salonie zamówienie wraz z wnioskiem o zachowanie dotychczasowego numeru telefonu. Po wygaśnięciu obecnej umowy, mama tej pani stanie się abonentką Telekomunikacji Polskiej. Jeśli abonentka jest osobą starszą, wystarczy, że zadzwoni do najbliższego salonu TP, a nasz przedstawiciel odwiedzi ją w jej mieszkaniu.

- Niedawno zadzwonił do mnie przedstawiciel Orange i zaproponował usługę bezpieczne zdrowie. Telefon odebrał syn, podał moje dane, a ja teraz dostałem pismo, że usługa jest aktywna. Czy mogę się z niej wycofać?

- Tak, jeśli umowa została zawarta przypadkowo, anulujemy ją w ciągi kilku dni.

- Kilka razy w ostatnim czasie przychodzili do mnie akwizytorzy podając się za przedstawicieli Telekomunikacji Polskiej. Jak odróżnić pracowników TP od oszustów?

- Zanim nasz przedstawiciel odwiedzi klienta w domu, zawsze wcześniej umówi się telefonicznie na spotkanie. Każdy doradca ma identyfikator z logo TP, a prawdziwość jego danych można sprawdzić dzwoniąc pod bezpłatny numer 800 500 005. Tam również można zgłaszać przypadki osób, które podszywają się pod pracowników Telekomunikacji Polskiej. Warto też pamiętać, że nawet gdy podpiszemy umowę w mieszkaniu, mamy dziesięć dni, aby się z niej wycofać bez ponoszenia konsekwencji finansowych.

- Mieszkam w lesie i żaden z operatorów nie chce mi podłączyć internetu. Czy mogę zainstalować internet satelitarny?

- Internet satelitarny działa w każdym miejscu na świecie, ale ceny za abonament są bardzo wysokie, zaczynają się od 199 złotych miesięcznie. Można jednak skorzystać z internetu radiowego CDMA. Ceny za niego są porównywalne z neostradą, a jeszcze w tym roku zasięg tego internetu ma objąć prawie cały kraj.

- Nie dostałam ostatniej faktury za telefon i nie wiem, ile mam wam zapłacić. Jak mogę się tego dowiedzieć?

- Proszę zadzwonić pod Błękitną Linię na numer 19393. Tam dowie się pani, ile pieniędzy i na jakie konto należy wysłać. Może pani też poprosić o bezpłatny duplikat faktury. Jeśli podobne przypadki będą zdarzały się częściej, powinna się pani zastanowić nad zamówieniem e-faktury.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Rewolucyjne zmiany w wynagrodzeniach milionów Polaków

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na gp24.pl Głos Pomorza