Obserwacje z Portu Gdańsk. Zmiany i inwestycje widać gołym okiem
Wyruszyliśmy z Nabrzeża Ziółkowskiego. Mogliśmy obserwować załadunek jachtów i suwnic portowych na Nabrzeżu Oliwskim. Naprzeciw jest Nabrzeże im. Obrońców Westerplatte z bazą promową i holownikami WUŻ. Na nabrzeżu Zakręt Pięciu Gwizdków trwa budowa sekcji statkowych. Nieopodal mamy nabrzeże Wiślane. – Przeznaczone do przebudowy – wyjaśnia Alicja Janowicz. Potwierdza to stan techniczny tej części portu.
Mijamy Basen Górniczy z Nabrzeżami Rudowe i Węglowe, Dworzec Drzewny z hałdami węgla i pracującymi zraszaczami, minimalizującymi emisję pyłu. Przy Nabrzeżu Remontowym cumuje statek do stawiania morskich wież wiatrowych Les Alizes.
Przemierzamy Baseny Ostrawica I i Ostrawica II z pirsami remontowymi Gdańskiej Stoczni Remontowej. Dalej zmierzamy Kanałem Kaszubskim w stronę obrotnicy przy Polskim Haku (przy Nabrzeżu Zdobywców Kołobrzegu) - gdzie cumują ponadgabarytowe statki do remontu. Po przeciwnej stronie mamy Nabrzeże Chemików Grupy Azoty i nabrzeże Przemysłowe z kruszywem i złomem na placach.
Z obrotnicy przy Polskim Haku popłynęliśmy w stronę Mostu Pontonowego (przy Nabrzeżu Trawlerowym. – Pontonem, który tu cumuje, transportowano monopila (rurę łączącą fundament wiatraka z trubiną) na „Les Alizes” – dodaje pani Alicja.
W drodze powrotnej na trasie naszego rejsu było nabrzeże Krakowskie z dwoma dużymi sekcjami statkowymi – w naszym przekonaniu to elementy budowanego tu promu dla Polskiej Żeglugi Morskiej. Bardzo interesujący rejs zakończyliśmy w siedzibie Kapitanatu Portu Gdańsk
Przy Nabrzeżu Ziółkowskiego, podjęci po kapitańsku przez Cezarego przepiórkę, zastępcę Kapitana Portu.
Wskaźnik Bogactwa Narodów, wiemy gdzie jest Polska
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?