W międzyczasie muszą być przgotowane warunki budowy, prawdopodbnie do czerwca też tereny na wyspie Gryfia zostaną objęte specjalną strefą ekonomiczną.
Budowa mostu łączącego Gryfię z lądem jest związana z inwestycją planowaną na wyspie przez konsorcjum KSO. Tworzą je trzy firmy: niemiecka Bilfinger Berger (62,5 proc. udziałów), gdyńska Stocznia CRIST (25 proc.) oraz Fundusz Inwestycyjny Zamknięty Mars (12,5 proc.) należący do Agencji Rozwoju Przemysłu. Mars jest właścicielem Gryfii.
Konsorcjum na 21 hektarach gruntów na Ostrowie Brdowskim za ok. 400 mln zł wybuduje zakład mający produkować rocznie około 80 tys. ton konstrukcji stalowych. Będą to elementy fundamentów morskich wież wiatrowych. Głównymi ich odbiorcami będą firmy niemieckie i brytyjskie. Pierwszy etap budowy zakładu ma zakończyć się w połowie 2014 roku. Fabryka na początku zatrudnić ma około 200 osób. Koniec budowy planowane jest rok później. To będzie zaczątek Gryfii Biznes Parku.
Na konferencji u wojewody przedstawciele funduszu Mars Fianse zapewnili, że w ciągu meisiąca powinna być sfinalizowana transakcja zakupu wspomnianych gruntów na wyspie przez konsorcjum.
Budową mostu zajmuje się spółka Crist Eco. Projekt budowlany skończono. Jest pozwolenie. Kolejny krok, to rozstrzygnięcie przetargów na inżyniera kontraktu i wykonawcę. Koszt szacowany jest na 50 mln zł. W tym roku konstrukcja powinna być już widoczna. W czerwcu przyszłego roku most powinien być gotowy.
Dla Szczecińskiej Stoczni Remontowej Gryfia stałe połączenie z lądem ma strategiczne znaczenie. Spółka rocznie na dowóz statkami ludzi, materiałów itd. wydaje około 4 milionów złotych. To obniża znacząco jej konkurencyjność.
Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?