Doskonałe osiągi, szokująca dynamika połączone z jazdą autem z otwartym dachem. To wszystko zapewnić ma zdaniem konstruktorów Audi model R8 Spyder 5.2 FSI quattro. Jego lekki, miękki dach ma całkowicie automatyczny napęd, niektóre elementy nadwozia wykonane zostały z kompozytu włókna węglowego.
Silnik V10 osiąga moc 525 KM, przyspiesza do 100 km/h w 4,1 sekundy i rozpędza auto do 313 km/h.
Stały napęd
Nowy, topowy model ma stały napęd na wszystkie koła quattro, całkowicie diodowe reflektory i innowacyjny, opcjonalny mikrofon w pasie bezpieczeństwa.
Jego linia, jak zapewniają konstruktorzy, to rzeźbiarskie dzieło sztuki. W odróżnieniu od coupé nie ma bocznych osłon wlotów powietrza. Elementy boczne zostały wykonane z kompozytu węglowego, podobnie jak duża pokrywa nad komorą składanego dachu.
Składany dach wykonany jest z tkaniny. Waży zaledwie 30 kilogramów. Gdy jest otwarty nie zajmuje wiele miejsca, po zamknięciu wkomponowuje się harmonijnie w linię nadwozia. Ma napęd elektrohydrauliczny. Otwiera się i zamyka
w ciągu 19 sekund, także podczas jazdy z prędkością nie przekraczającą 50 km/h.
Ogrzewana tylna szyba jest chowana oddzielnie w tylnej ścianie za fotelami. Można ją wysuwać i chować niezależnie - zarówno przy otwartym, jak i zamkniętym dachu. Dodatkowa osłona przeciwwiatrowa z siatki należy do wyposażenia seryjnego; wystarczą dwa ruchy, aby zaczepić ją w ściance znajdującej się za fotelami.
W zamkniętym kabriolecie poziom hałasu przy średnich prędkościach jest prawie taki sam, jak w coupé.
Boczne poduszki powietrzne osłaniające głowę i klatkę piersiową umieszczone są w oparciach foteli. Chronią one pasażerów przy zderzeniu bocznym. Ochronę przy zderzeniu czołowym zapewniają pełnowymiarowe przednie poduszki powietrzne, natomiast w przypadku uderzenia od tyłu integralny system zagłówków minimalizuje niebezpieczeństwo urazu odcinka szyjnego kręgosłupa.
R8 Spyder 5.2 FSI quattro w wersji z manualną skrzynią biegów waży tylko 1.720 kilogramów. Zawdzięcza to przede wszystkim swojej aluminiowej karoserii - Audi Space Frame (ASF). W obrębie progów, tunelu środkowego, tylnej ściany, podłogi i słupków jest ona wzmocniona, a mimo to waży tylko 216 kilogramów, dokładnie o sześć kilogramów więcej niż w R8 Coupé.
W przyszłym roku w salonach
Twórcy nowego modelu zapewniają, iż swoją dużą sztywnością nadwozie ASF, integrujące ramę silnika z ultralekkiego magnezu, stanowi on doskonałą podstawę dynamiki i maksymalnego bezpieczeństwa.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?