MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kabriolet audi z 525 końmi

pit [email protected] 091 481 33 34
Dwuosobowy kabriolet pojawi się w salonach w przyszłym roku.
Dwuosobowy kabriolet pojawi się w salonach w przyszłym roku.
Model audi R8 Spyder 5.2 FSI quattro, kabriolet który 100 km/h osiąga w 4,1 sekundy, ma zaszokować fanów takich aut.

Doskonałe osiągi, szokująca dynamika połączone z jazdą autem z otwartym dachem. To wszystko zapewnić ma zdaniem konstruktorów Audi model R8 Spyder 5.2 FSI quattro. Jego lekki, miękki dach ma całkowicie automatyczny napęd, niektóre elementy nadwozia wykonane zostały z kompozytu włókna węglowego.

Silnik V10 osiąga moc 525 KM, przyspiesza do 100 km/h w 4,1 sekundy i rozpędza auto do 313 km/h.

Stały napęd

Nowy, topowy model ma stały napęd na wszystkie koła quattro, całkowicie diodowe reflektory i innowacyjny, opcjonalny mikrofon w pasie bezpieczeństwa.

Jego linia, jak zapewniają konstruktorzy, to rzeźbiarskie dzieło sztuki. W odróżnieniu od coupé nie ma bocznych osłon wlotów powietrza. Elementy boczne zostały wykonane z kompozytu węglowego, podobnie jak duża pokrywa nad komorą składanego dachu.

Składany dach wykonany jest z tkaniny. Waży zaledwie 30 kilogramów. Gdy jest otwarty nie zajmuje wiele miejsca, po zamknięciu wkomponowuje się harmonijnie w linię nadwozia. Ma napęd elektrohydrauliczny. Otwiera się i zamyka

w ciągu 19 sekund, także podczas jazdy z prędkością nie przekraczającą 50 km/h.

Ogrzewana tylna szyba jest chowana oddzielnie w tylnej ścianie za fotelami. Można ją wysuwać i chować niezależnie - zarówno przy otwartym, jak i zamkniętym dachu. Dodatkowa osłona przeciwwiatrowa z siatki należy do wyposażenia seryjnego; wystarczą dwa ruchy, aby zaczepić ją w ściance znajdującej się za fotelami.

W zamkniętym kabriolecie poziom hałasu przy średnich prędkościach jest prawie taki sam, jak w coupé.

Boczne poduszki powietrzne osłaniające głowę i klatkę piersiową umieszczone są w oparciach foteli. Chronią one pasażerów przy zderzeniu bocznym. Ochronę przy zderzeniu czołowym zapewniają pełnowymiarowe przednie poduszki powietrzne, natomiast w przypadku uderzenia od tyłu integralny system zagłówków minimalizuje niebezpieczeństwo urazu odcinka szyjnego kręgosłupa.

R8 Spyder 5.2 FSI quattro w wersji z manualną skrzynią biegów waży tylko 1.720 kilogramów. Zawdzięcza to przede wszystkim swojej aluminiowej karoserii - Audi Space Frame (ASF). W obrębie progów, tunelu środkowego, tylnej ściany, podłogi i słupków jest ona wzmocniona, a mimo to waży tylko 216 kilogramów, dokładnie o sześć kilogramów więcej niż w R8 Coupé.

W przyszłym roku w salonach

Twórcy nowego modelu zapewniają, iż swoją dużą sztywnością nadwozie ASF, integrujące ramę silnika z ultralekkiego magnezu, stanowi on doskonałą podstawę dynamiki i maksymalnego bezpieczeństwa.

 

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza