MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Markos z podsłupskiego Głobina został Ambasadorem Polskiej Gospodarki

Wojciech Frelichowski
Wojciech Frelichowski
Ponad 50 procent ubiegłorocznej ogólnej struktury sprzedaży zagranicznej Markosu stanowią umowy zawierane z klientami, m.in.: z Niemiec, Holandii, Finlandii, Francji.
Ponad 50 procent ubiegłorocznej ogólnej struktury sprzedaży zagranicznej Markosu stanowią umowy zawierane z klientami, m.in.: z Niemiec, Holandii, Finlandii, Francji. Markos
Business Center Club przyznał firmie Markos z Głobina koło Słupska wyróżnienie w plebiscycie Ambasador Polskiej Gospodarki. Przedsiębiorstwo otrzymało wyróżnienie w kategorii Eksporter.

Ambasador Polskiej Gospodarki to ogólnopolskie niekomercyjne przedsięwzięcie organizowane przez Business Center Club, którego zadaniem jest: wyróżnianie oraz promocja przedsiębiorców osiągających sukcesy na rynkach międzynarodowych, promowanie wysokich standardów ekonomiczno-finansowych i dobrych praktyk biznesowych w kontaktach zagranicznych, zacieśnianie współpracy przedsiębiorców z przedstawicielami polskich instytucji odpowiedzialnych za promowanie Polski, polskiej gospodarki, kultury i inicjatyw społecznych, polegającej na m.in. na rozwoju wzajemnych kontaktów i wymianie informacji.

W tegorocznej edycji plebiscytu w kategorii Eksporter wyróżnienie przyznano firmie Markos z Głobina, specjalizującej się w produkcji wyrobów z kompozytów.

Szczególne uznanie kapituły konkursu zwrócił fakt, że oparte na najwyższych standardach zarządzanie, jak również odwaga i wiara w powodzenie podejmowanych zamierzeń pozwoliły firmie Markos wyjść obronną ręką z kryzysu ekonomiczno-gospodarczego wywołanego pandemią koronawirusa.

- Ostatnie miesiące to niezwykle trudny czas w biznesie i gospodarce, a Markos fantastycznie sobie poradził. Wasze osiągnięcia są niezwykłe i unikalne, wszak nie chodzi tylko o wysokość eksportu, ale także o docenienie partnerstwa, kreatywności, umiejętności tworzenia marki i rozwiązań globalnych. Dzięki wam możemy pokazać potencjał gospodarczy Polski za granicą – stwierdziła wręczając wyróżnienie Grażyna Magdziak, przewodnicząca Jury konkursu i współzałożycielka BCC.

W imieniu Markosu wyróżnienie odebrał Piotr Chomontek, dyrektor techniczno – handlowy firmy.

- Budowanie silnej pozycji na rynku to bardzo żmudny i wymagający cierpliwości proces. Od wielu lat mocno pracowaliśmy na to, by stanąć w miejscu, w którym obecnie się znajdujemy. Odbierając wyróżnienie, czułem wielką dumę, że wspólnie z całym zespołem, sięgnęliśmy po tak prestiżową nagrodę. To ogromny zaszczyt, wielkie wyróżnienie i satysfakcja – podkreśla Piotr Chomontek.

Ukierunkowanie procesu produkcji na rodzące się w ten sposób możliwości przyniosło rezultaty. Jak nas poinformował Karol Kotusiewicz, koordynator ds. public relation w Markosie, w ciągu roku firma wypełniła rynek holenderski 261 łodziami wyprodukowanymi w Głobinie, co stanowiło 30 procent całej produkcji. Odważne decyzje handlowo – biznesowe wpłynęły również na sytuację na rynku pracy w regionie. W dobie kryzysu wywołanego Covid-19 Markos zwiększył zatrudnienie, oferując szanse na pracę osobom, których sytuacja zawodowa uległa pogorszeniu na skutek obecności pandemii.

- W obliczu tąpnięcia wielu gałęzi światowego przemysłu postawiliśmy na wzmocnienie produkcji łodzi trafiających na rynek holenderski. To właśnie tamtejszy rynek postawiliśmy sobie jako cel ofensywy sprzedażowej, biorąc pod uwagę obowiązujące obostrzenia sanitarne i związaną z tym zwiększoną popularność na turystykę wodną. Okazało się, że i w tym przypadku świetnie sobie poradziliśmy – przyznaje Cezary Koseski, prezes Markosu. I dodaje: - Nagrodę Ambasador Polskiej Gospodarki chciałbym zadedykować wszystkim naszym pracownikom, którzy zawsze stanowili i nadal stanowią siłę firmy. Za tym wyróżnieniem stoi wiele nazwisk, które dziś są bohaterami europejskiego formatu.

Markos jest jednym z wiodących producentów wyrobów z kompozytów w Polsce. Zdobyte na przestrzeni trzech dekad doświadczenie (firma powstała w 1991 r.) oraz osiągane w tym czasie sukcesy znajdują potwierdzenie w rozbudowanej sieci współpracy, która sięga poza granice Polski. Ponad 50 procent ubiegłorocznej ogólnej struktury sprzedaży zagranicznej Markosu stanowią umowy zawierane z klientami zagranicznymi, m.in.: z Niemiec, Holandii, Finlandii, Francji. W 2021 r. firma obchodziła jubileusz 30-lecia działalności firmy. Obecnie jest jednym z największych pracodawców na Pomorzu Środkowym.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Inflacja będzie rosnąć, nawet do 6 proc.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na gp24.pl Głos Pomorza