MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Młodzież oceni transport w Szczecinku. Podpowie, co można zrobić lepiej za kasę z Unii

Rajmund Wełnic [email protected] Tel. 94 347 35 99
Młodzież oceni transport w Szczecinku. Podpowie, co można zrobić lepiej za kasę z Unii
Młodzież oceni transport w Szczecinku. Podpowie, co można zrobić lepiej za kasę z Unii sxc.hu
Młodzi Niemcy i Litwini ocenią transport publiczny w Szczecinku, a nasza młodzież sprawdzi to samo w Kłajpedzie i Greifswaldzie. Na koniec podpowiedzą, co można poprawić, najlepiej za unijne dotacje.

W poniedziałek oficjalne wystartował projekt BAYin TRAP, w którym uczestniczą trzy miasta z basenu Bałtyku - litewska Kłajpeda, niemiecki Greifswald i Szczecinek.
- Sednem projektu są trzy letnie obozy w naszych miastach dla młodzieży - mówi Kamil Klimek, szef Samorządowej Agencji Promocji i Kultury, która z ramienia Szczecinka czuwa nad programem.

Bynajmniej nie chodzi tu o wypoczynek i podziwianie uroków historycznych miast, ale o rzetelny sprawdzian ich szeroko pojętego transportu publicznego. Młodzi ludzie będą testować i oceniać, jak funkcjonują przewoźnicy autobusowi, czy można coś poprawić w tej materii. W centrum ich zainteresowań znajdą się także ścieżki rowerowe i w ogóle jednoślady. W Szczecinku Niemcy i Litwini zainteresują się także unikatowym rozwiązaniem, jakim jest tramwaj wodny, czyli stateczki kursujące według ustalonego rozkładu jazdy wokół jeziora Trzesiecko. System ten uzupełnia jeszcze taksówka wodna, czyli motorówka "na telefon".

- Zależy nam, aby przyjrzeli się temu goście z zewnątrz, którzy mają doświadczenia ze swoich miast i może zaproponują jakieś ciekawe pomysły na ulepszenie systemu komunikacji publicznej - dodaje Kamil Klimek.

Jacek Piotrowski, koordynator BAYin Trap ze strony Szczecinka, wyjaśnia, że letnie obozy odbędą się podczas przyszłorocznych wakacji. - Chcemy, aby ze Szczecinka wysłać trzy grupy po kilkanaście osób: jedna pojedzie do Kłajpedy, druga do Greifswaldu, a trzecia będzie współpracować na miejscu z gośćmi z Niemiec i Litwy - dodaje.

Lada dzień jednak SAPiK ogłosi nabór chętnych, bo chce, aby wyjazd poprzedził udział uczestników w różnych konkursach, akcjach edukacyjnych itp.
- Chcemy, aby młodzież była należycie przygotowana - mówi Kamil Klimek.

Propozycja wyjazdu skierowana jest do młodzieży w wieku licealnym, znającym język angielski. Dobrze byłoby także, aby kandydaci interesowali się choć ogólnie transportem publicznym, rowerami, czy też motoryzacją. Szczegóły i kryteria naboru SAPiK ogłosi na swojej stronie internetowej.

Uczestnicy będą w trakcie obozów wypełniać ankiety, przygotują także raport na temat funkcjonowania transportu w każdym mieście i spotkają się z ich władzami, aby przedstawić wnioski i propozycje poprawek działania komunikacji. Zadaniem włodarzy będzie potem przekucie tego na konkretne inwestycje. Bardzo możliwe, że także przy wykorzystaniu unijnych dotacji, bo przygotowanie ich w ramach innego projektu UE na pewno ułatwi staranie się o te fundusze. Burmistrz Szczecinka Jerzy Hardie-Douglas nie ukrywa, że liczy na konstruktywne pomysły i świeże spojrzenie młodzieży.

- Dla nas to już drugi podobny, międzynarodowy unijny projekt, pierwszy, znacznie większy Civitas Plus Renaissance (dla Szczecinka wart ponad 4 mln zł -red.) skończył się niedawno - burmistrz przypomniał, że dzięki tym pieniądzom sfinansowano kilkanaście większych i mniejszych inwestycji wokół transportu publicznego.
Cały projekt BAYin TRAP wart 224 tysiące euro w 85 procentach finansuje Unia Europejska - szczecinecka część pochłonie około 93 tys. euro.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza