Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Modernizacja linii kolejowej Goleniów-Kołobrzeg

Irena Boguszewska [email protected] Tel. 94 347 35 99 Fot. Archiwum
Przebudowę odcinków linii 402 rozpoczęto na początku ubiegłego roku.
Przebudowę odcinków linii 402 rozpoczęto na początku ubiegłego roku.
Polskie Linie Kolejowe PKP rozpoczęły modernizację linii Goleniów- Kołobrzeg.

Prace na jednotorowej linii nr 402 wiążą się z wstrzymaniem ruchu pociągów na odcinku Trzebiatów- Kołobrzeg. Przebudowanych zostanie sześć przejazdów kolejowo-drogowych. Na odcinku wyłączonym z ruch kolejowego w obie strony Zachodniopomorski Zakład Przewozów Regionalnych przygotował autobusową komunikację zastępczą.

Przebudowę odcinków linii 402 rozpoczęto na początku ubiegłego roku. Jednym z najważniejszych elementów projektu jest budowa kolejowej łącznicy do portu lotniczego w Goleniowie, dzięki której skróci się czas dojazdu z centrum Szczecina na lotnisko. Łącznica o długości 5 km będzie mieć również duże znaczenie dla pasażerów, dojeżdżających do portu lotniczego z Koszalina i Kołobrzegu.

Już teraz poprawiły się parametry najbardziej zaniedbanych technicznie odcinków linii Goleniów- Kołobrzeg. Wymieniono tory na odcinku 16 km, podwyższając techniczną prędkość pociągów z 50 do 120 km na godzinę.

Stacje i przystanki w Baszewicach, Gąbinie, Głowaczewie i Nowogardzie otrzymały również nowe perony. Wygodniej wsiada się też w Wyszomierzu, Bieczynie Pomorskim i Starym Borku. Na zmodernizowanych peronach ustawiono nowe wiaty przystankowe.

Inwestor zadbał także o bezpieczeństwo ruchu, instalując urządzenia samoczynnej sygnalizacji na trzech przejazdach kolejowych, które zostały już wcześniej gruntownie przebudowane. Wyremontowano też kolejowy wiadukt w Gryficach.

Mimo że inwestycja minęła półmetek, już teraz odczuwane są korzyści po likwidacji "wąskich gardeł" z ograniczeniami prędkości.

- Modernizacja linii Goleniów - Kołobrzeg ma również swój wymiar handlowy. Z pociągów do Kołobrzegu korzysta 20 procent więcej pasażerów - informuje Andrzej Tomaszewski z Zachodniopomorskiego Zakładu Przewozów Regionalnych.

- Dzięki likwidacji ograniczeń prędkości połączenie Szczecin - Kołobrzeg zyskało na atrakcyjności. Skrócił się czas jazdy, więc przybyło pasażerów w pociągach. Bywają dni, kiedy zestawiane są po dwa składy "Smerfów", czyli spalinowych zespołów, które kursują na trasie Szczecin - Kołobrzeg - Koszalin.

Modernizacja prowadzona przez Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK w Szczecinie jest dofinansowana z Regionalnego Programu Operacyjnego województwa zachodniopomorskiego.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza