Chodzi o łódź SR 28 CC - pierwszej wyprodukowanej w firmie Markos. To drugi model, po 27 Solano RS, który powstaje w zakładzie w Głobinie na zlecenie skandynawskiego giganta Windy. Ścisła współpraca obu przedsiębiorstw zakłada stworzenie w sumie 85 takich jednostek w Polsce do końca przyszłego roku.
Jak nas poinformował Karol Kotusiewicz z firmy Markos, łódź przeszła próby morskie w rejonie usteckiego portu. Testy są ostatnim punktem elementem przygotowawczym łodzi produkowanych w Markosie przed ich transportem do klienta. Podczas wodowania jednostek na otwartych akwenach wodnych sprawdzana jest jakość wyprodukowanego egzemplarza oraz jego zgodność z zapisami zawartymi w umowach.
Testowany w marcu model jest drugim z projektów, które Markos realizuje dla Windy. W styczniu na Bałtyku, także w rejonie portu w Ustce, odbyły się próby wodne wyprodukowanego w Głobinie pierwszego modelu z serii WINDY 27 Solano RS. Oba modele są typowo sportowymi łodziami, różnią się natomiast stylistyką. Zgodnie z założeniami, do końca przyszłego roku w Głobinie wyprodukowanych zostanie 85 jednostek.
- O podjęciu dalszej współpracy z firmą Markos zdecydowały sukcesy osiągane w poprzednich latach, w czasie realizacji wcześniejszych, choć dużo mniejszych projektów – mówi Kacper Tuński, Head of Operations Poland Windy Scandinavia AB. - Sukces, za którym stoi profesjonalizm, wieloletnie doświadczenie i odpowiednia kadra, był najlepszym argumentem przemawiającym za powierzeniem tego zadania właśnie firmie Markos.
Cezary Koseski, dyrektor naczelny firmy Markos, przyznaje, że produkcja kompletnych modeli dla tak silnej marki, jaką jest Windy, to duży sukces i wyróżnienie, a jednocześnie duży kredyt zaufania dla firmy, którą kieruje.
Firma Windy powstała w roku 1966. Jej silna i ugruntowana pozycja na rynku jest efektem wieloletniego budowania reputacji w oparciu o precyzję, dbałość o detale i profesjonalizm. Produkcja skupiona jest w firmach w Norwegii, Szwecji i od kilku lat w Polsce – w zakładach Model–Art oraz Markos. Windy specjalizuje się w produkcji jachtów motorowych o długości od 7 do 24 metrów, jednocześnie dostarczając łodzie typu tender do największych stoczni na świecie. Łodzie tego typu są używane do transferu pasażerów statków wycieczkowych, np. na ląd lub do morskich atrakcji turystycznych.
Markos specjalizuje się w kompozytach wzmocnionych włóknem szklanym, bazując na ponad 30-letnim doświadczeniu w projektach, konstrukcji i wykonaniu. Wiodącymi produktami firmy są obudowy elektrowni wiatrowych, łodzie ratunkowe i ratownicze, łodzie turystyczne, robocze oraz specjalnego przeznaczenie. Zakład mieści się przy w Głobinie koło Słupska.
Sprzęt Apple w najlepszych cenach
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
- Oddano hołd ofiarom Zbrodni Katyńskiej. Złożono wieniec na grobie Kazimierza Sabbata
- Szef MSZ: Albo Rosja zostanie pokonana, albo będzie stała u naszych granic
- Lecisz do Londynu? Uważaj. Na słynnym lotnisku rozpoczynają się strajki
- Niedziela była wspaniała. A jaki będzie poniedziałek? Sprawdź prognozę pogody