Mazda 2 - europejski hit z Japonii

    Mazda 2 - europejski hit z Japonii

    Zdjęcie autora materiału

    Aktualizacja:

    Głos Pomorza

    Mazda 2 - przestronne, funkcjonalne, atrakcyjne stylistycznie, a co najważniejsze stosunkowo niedrogie auto nie tylko do podróżowania po mieście.
    Model "2”, pierwszy przedstawiciel nowej generacji samochodów z logo mazda, cieszy się na europejskim rynku sporą popularnością.

    Model "2”, pierwszy przedstawiciel nowej generacji samochodów z logo mazda, cieszy się na europejskim rynku sporą popularnością.

    W salonach mazdy, japońskiego koncernu, który niedawno ponownie oficjalnie wkroczył na polski rynek, jest od kilku miesięcy dostępna najnowsza odsłona Mazdy 2.

    "Dwójka" jest dostępna w wersji 3- i 5-drzwiowej, w trzech wersjach wyposażenia, z czterema silnikami. Auto ma 3,9 metra długości, 1,7 metra szerokości i 1,48 metra wysokości.

    Za sprawą dynamicznej sylwetki oraz wznoszącej się ku tyłowi linii krawędzi szyb obie wersje nadwoziowe mogą się podobać. Z kolei we wnętrzu, mimo kompaktowych rozmiarów, mazda 2 jest całkiem przestronnym samochodem. Duża w tym zasługa umiejętnego, przemyślanego wykorzystania przestrzeni. Dzięki temu kierowca i pasażerowie mają do dyspozycji pojemne kieszenie i schowki z przodu i z tyłu (między innymi pod fotelem) oraz uchwyty na napoje. Bagażnik może natomiast pomieścić od 250 do 787 litrów.
    Najtańsza odmiana samochodu klasyfikowanego w segmencie B kosztuje 39,9 tysiąca złotych. Za tą kwotę otrzymamy trzydrzwiowy samochód z silnikiem benzynowym 1,3/75 KM wyposażony w ABS, pełen zestaw poduszek powietrznych, centralny zamek sterowany pilotem, radioodtwarzacz CD/MP3 ze złączem aux-in, dwoma głośnikami i sterowaniem przyciskami znajdującymi się na kierownicy, elektrycznie sterowane szyby przednie, kierownicę o regulowanej wysokości położenia, hamulce tarczowe z przodu i z tyłu oraz 14-calowe koła.

    Zbyt ubogo? Wzbogacenie auta jest niestety problemem, bowiem lista opcji jest bardzo krótka. Obejmuje jedynie klimatyzację manualną, co wiąże się z dodatkowym wydatkiem 3,1 tysiąca złotych oraz lakier metalik za 1,5 tysiąca złotych. Ponadto wybierać można spośród jednostek benzynowych 1,3/75 KM, 1,3/86 KM i 1,5/103 KM bądź też silnika wysokoprężnego 1,4/68 KM.

    Robert Felczak

    echodnia.eu

    Komentarze

    Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

    PREMIERY

    SAMOCHODY UŻYWANE

    PRZEPISY

    PORADY

    RAPORTY