Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowa ścieżka rowerowa na al. 3 Maja. Zobacz miejsca do poprawki [ZDJĘCIA]

olo
Fot. Krzysztof Piotrkowski
Jest już nawierzchnia bitumiczna i kostka brukowa. Są też różnice w poziomach oraz krzaki niebezpieczne zasłaniające rowerzystów. Droga rowerowa wzdłuż alei 3 Maja nabiera wyraźnych kształtów. Jej budowa jeszcze się nie zakończyła.

Najnowsza inwestycja rowerowa w mieście nabrała kształtu. Mowa o ścieżce wzdłuż alei 3 Maja, na której wylano niedawno warstwę asfaltu i ułożono polbrukowe chodniki. Nie jest to jednak koniec budowy, która zgodnie z terminarzem może być prowadzona do końca roku. Jak zapewnia UM Słupsk, do tego czasu wykonane mają zostać też prace, które zniwelują niedogodności. Chodzi tu m.in. o różnice poziomów między nową nitką ścieżki a dochodzącymi do niej chodnikami i osiedlowymi uliczkami. Nasz reporter sfotografował kilka takich wymagających poprawek miejsc.

Pierwsze z nich dotyczy chodnika od ul. Królowej Jadwigi w stronę ul. Sobieskiego. Tu nierówność prowizorycznie maskuje na razie piach. Drugie to chodnik od strony bloku przy ul. Królowej Jadwigi 1. Ścieżka jest o stopień wyżej. Niebezpieczne jest od strony bloków na wysokości MCK, gdzie pieszy wychodzi prosto na ścieżkę dla rowerów, a widoczność ograniczają mu krzaki. Ratusz przekonuje, że poprowadzenie drogi dla rowerów bliżej jezdni byłoby gorszym rozwiązaniem, a krzaki mają zostać przycięte. Krzaków nie ma za to na skrzyżowaniu Wazów z al. 3 Maja.

Nie ma też miejsc parkingowych wzdłuż alei i naprzeciwko bloku przy ul. Królowej Jadwigi 1. Na takie rozwiązanie utyskują kierowcy. Z kolei rowerzyści zauważają, że na ul. Chrobrego asfaltową drogę wylano zbyt blisko niewielkiego ronda. W efekcie auto czekające przed rondem na wjazd blokuje ruch rowerom.

Dlaczego ścieżki nie poprowadzono drugą stroną alei? Ponieważ oznaczałoby to dwa dodatkowe przejazdy przez skrzyżowania i ruch pośrodku parkingu przy budynku MCK.

Budowa nowej drogi rowerowej kosztuje 1,08 mln zł. W ramach tych środków wykonawca zamontuje barierki rozdzielające ruch pieszy i rowerowy oraz podpórki przy przejazdach. Dodatkowo na niezagospodarowanym obecnie terenie przed skrzyżowaniem z ulicą Pileckiego wyrośnie parking rowerowy. W sumie to trzy wiaty, dziesięć stojaków i przybornik rowerowy do szybkich napraw.

Przebudowa realizowana będzie w ramach projektu „Pomorskie Trasy Rowerowe” finansowanego z Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza