Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Pasażerowie z Ustki skorzystali w wakacje z blisko 2100 pociągów

Mariusz Surowiec
Mariusz Surowiec
Od 20 czerwca do września z nowych peronów w Ustce skorzystali pasażerowie blisko 2100 pociągów - informuje PKP PLK.

Nowe perony to tylko część prac na modernizowanej linii 405. Składy mają pojawić się ponownie w grudniu, czyli po zakończeniu inwestycji. Nowe perony są wyższe, przez co ułatwiają pasażerom wsiadanie do pociągów.

Zostały wyposażone w antypoślizgową nawierzchnię funkcjonalne oświetlenie. Na peronie nr 2 odnowiona została zabytkowa wiata. Dla osób z ograniczonymi możliwościami poruszania się przygotowano wygodne dojścia. - W listopadzie rozpocznie się montaż windy, prowadzącej z peronu nr 1 na wiadukt nad torami – informuje Przemysław Zieliński, z biura prasowego PKP PLK.

- Na stacji przebudowano także układ torowy i zamontowano rozjazdy. Na przyszłe wakacje podróżni będą mieli bliżej z pociągu do morza. Gotowy będzie nowy przystanek Ustka Uroczysko. Przebudowa stacji w Ustce to częścią rewitalizacji linii kolejowej nr 405 od granic województwa przez Słupsk do uzdrowiska. PKP PLK podkreśla, że przebudowano około 70 km linii w województwie pomorskim.

Pasażerowie korzystają już z 19 zmodernizowanych przystanków i stacji. Powstał też nowy przystanek - Słupsk Północny. Roboty na zelektryfikowanym odcinku między Słupskiem a Ustką są w toku. Zgodnie z planami powinny zakończy się w grudniu i przed zmianą rozkładu jazdy.

Słoneczny przywiózł pierwszych turystów do Ustki (wideo, zdjęcia)

Właśnie na grudzień urząd marszałkowski województwa pomorskiego planuje uruchomienie stały połączeń na tym fragmencie 405-ki. Spełni tym samym prośbę samorządowców z regionu, którzy apelowali w tej sprawie. Na rasie nie jest jasne, czy o 17 km wydłużone zostaną wszystkie połączenia Przewozów Regionalnych spinające Gdynię ze Słupskiem. Mówi się za to, o 14 czternastu parach pociągów kursujących w ramach dwumiasta. Rewitalizacja linii kolejowej nr 405, to oprócz prac na torowisku i peronach wymiana urządzeń sterowania ruchem kolejowym, przebudowa 52 przejazdów i remont 48 obiektów inżynieryjnych. Po zakończeniu inwestycji pociągi będą mogły jechać z prędkością do 100 km/h. Wartość projektu to 165 mln zł netto. Pieniądze na ten cel pochodzą z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego. Dofinansowanie unijne sięga 85 proc.

ZOBACZ TAKŻE:Na wyremontowanym peronie Ustecka Orkiestra Dęta powitała pasażerów Pociągu Słonecznego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza