Ze względu na zalodzenie okres, podczas którego możliwe jest tam wykonywanie rejsów bez pomocy lodołamaczy trwa bardzo krótko - od lipca do października.
PŻM przecierał szlaki
- PŻM jako pierwszy armator na świecie przecierał szlaki handlowe na Spitsbergen statkami o nośności 70 tysięcy ton - przypomina Krzysztof Gogol z PŻM. - Pierwszy tę pionierską podróż do portu Svea, leżącego wewnątrz fjordów Van Mijen na Spitsbergenie, przebył w lipcu 2001 roku panamax "Solidarność".
Przewiezie 400 tys. ton
Tegoroczny peżetemowski kontrakt na przewóz norweskiego węgla z portu Svea będzie w całości obsługiwał masowiec "Legiony Polskie" (74 tys. DWT). Surowiec będzie transportowany - na rachunek norweskiej kompanii Jebsen - do portów Zachodniej Europy. Rejs z portu zachodnioeuropejskiego na Spitsbergen (pod balastem) wraz załadunkiem i drogą powrotną trwa około dwóch tygodni. W trakcie całego sezonu "Legiony Polskie" przewiozą około 400 tysięcy ton węgla spoza koła podbiegunowego do portów zachodnioeuropejskich.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?