Westchnienie ulgi towarzyszyło otwarciu pierwszej z sześciu ofert złożonych w przetargu na najważniejszą i największą inwestycję drogową w mieście. Propozycja Budimeksu okazała się niższa niż 136 milionów złotych, które ZIM przyjął w kosztorysie. Wykonawca istniejącego etapy ringu zaproponował ponad 132 miliony złotych. Za to kolejna na liście Aldesa inwestycje obliczyła już na 174 mln, a konsorcjum Kobylarni i Mirbudu na 128 mln zł. NDI budowę ringu oszacowało na 157 mln zł, a Strabag na 141. Około milion złotych więcej zaproponowało Kruszywo.
Wszystkie firmy, które starają się o ten kontrakt to duzi rynkowi gracze. Co więcej, z wyjątkiem Kruszywa, to też wykonawcy kolejnych etapów ekspresowej S6 od Lęborka po Koszalin. Zgromadzony w regionie sprzęt, ludzie czy podwykonawcy mogą obsługiwać obie budowy.
- Ring jak na nasze realia to jedna z największych inwestycji drogowych. Na pewno większa kwotowo niż wcześniejszy etap - przyznaje Tomasz Orłowski, p.o. dyrektora Zarządu Infrastruktury Miejskiej w Słupsku. - W tej chwili przed komisją przetargową oraz inspektorami z działu przygotowań i realizacji inwestycji etap sprawdzania złożonych kosztorysów.
Oferty są ważne przez 120 dni. W tym czasie mają one zostać zweryfikowane. Na pewno nie będzie wyjaśnień co do rażąco niskiej ceny. Propozycje są kwotowo zbliżone do siebie i szacunków. ZIM w tym terminie powinien wskazać też na konkretną firmę i podpisać z nią umowę.
- Następnie jest już czas dla wykonawcy na przygotowanie zaplecza dla dość dużej budowy, rozpoczęcie prac i ich zakończenie w ciągu 20 miesięcy - tłumaczy dyrektor Orłowski. - Od podpisania umowy do fizycznego rozpoczęcia prac upływa od 1,5 do 2,5 miesiąca.
ZIM termin otwarcia ofert przekładał kilkakrotnie. Jak tłumaczono, powodem była spora liczba pytań, które napływają od zainteresowanych tym zadaniem przedsiębiorstw. W sumie miało być ponad 200.
Nowy etap ringu to 4,5-kilometrowa droga od ronda na ulicy Poznańskiej do węzła przy obwodnicy na ul. Bohaterów Westerplatte. Inwestycja zostanie sfinansowana przez państwo i słupski samorząd, który pokryje 20 procent kosztów. Nowa droga pobiegnie od ronda na ulicy Poznańskiej, dalej ul. Słoneczną, Zieloną, do dwóch mostów przez Słupię. Jeden będzie dla pieszych i rowerzystów i zastąpi dzisiejszy most Czołgowy. Obok stanie most dla samochodów.
Dalej droga przetnie lasek do ulicy Arciszewskiego. Potem nową ulicą Leśną połączy się z ul. Gdyńską. Od tego momentu będzie to już droga tylko jednojezdniowa, choć w wąwozie do ulicy Hubalczyków będzie miała trzy pasy ruchu, dwa w górę do szpitala. Potem już będzie to ulica o jednym pasie w obu kierunkach. Zamiast skrzyżowań zaplanowano ronda. Wzdłuż wytyczona zostanie ścieżka rowerowa.
Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?