Historyczny wygląd i nowa infrastruktura kolejowa. PKP PLK przymierza się do remontu stacji kolejowej w Słupsku. Projekt już jest, a przetargi mają zostać ogłoszone w trzecim kwartale tego roku. Według planów przewiduje się przebudowę układu torowego samej stacji oraz budowę trzech peronów. Te ostatnie mają być wyższe.
Projekt zakłada też budowę podziemnego przejścia. Standardem mają być tu windy ułatwiające dostęp osobom niepełnosprawnym Co ważne, przewidziano też, że nastawnię zastąpi Lokalne Centrum Sterowania, czyli nowy system sterowania ruchem kolejowym.
- Fajne jest zachowanie zabytkowych, nitowanych wiat i ładnych kiosków na peronach, w stylu tych znanych z Gdańska Oliwy — zauważa autor bloga Komunikacja Zastępcza, Piotr Rachwalski, dawny prezes Kolei Dolnośląskich, a dziś słupskiego PKS-u. - Windy czy wyświetlacze to już żaden szał, a coś, co powinno być standardem na stacjach z pierwszej setki największych stacji w Polsce. Interesujące jest jednak to, jak będzie z wejściem do głębokiego tunelu (5 m poniżej gruntu) od strony dworca. Co też ciekawe, sam tunel będzie bardzo szeroki, a szyby wind będą się znajdować na jego środku.
Rachwalski zwraca uwagę, że nie udało się zgrać terminu budowy nowego centrum przesiadkowego z modernizacją stacji Słupsk. W efekcie otwarcie budowanego przez miasto dworca autobusowego wyprzedzi prace na stacji o 2-3 lata. Tyle więc trzeba będzie dodatkowo czekać na tunel, który połączy węzeł transportowy z ul. Kołłątaja.
Przypomnijmy, że projektowanie samego dworca, który budować na miejscu aktualnego obiektu chce PKP SA, jest w toku.
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?