Kronospan kupił dawny skład fabryczny KPPD i będzie tu stawiał kolejną halę. Obok już rośnie centrum edukacyjno-ekspozycyjne fabryki płyt meblowych.Chodzi o tereny przy obwodnicy - ulicy Pilskiej w Szczecinku, naprzeciwko wielkiej hali, której budowę Kronospan zakończył kilka miesięcy temu. Mieścił się tu m.in. skład fabryczny Koszalińskiego Przedsiębiorstwa Przemysłu Drzewnego, który właśnie został kupiony przez fabrykę płyt drewnopochodnych. Kupili od udziałowca

- Nieruchomość tę kupiliśmy w ramach szczecineckiego klastra meblowego, powstanie tu kolejna hala - mówi Beata Rafalo, rzeczniczka prasowa Kronospanu. Dodajmy, że Kro-nospan Szczecinek jest też największym (21,71 proc. udziałów) współwłaścicielem KPPD. 

O planach likwidacji szcze-cineckiego składu KPPD pisaliśmy już półtora roku temu, gdy w komunikacje giełdowym poinformował o tym potentat w branży tartacznej.

Powodem tej decyzji były względy ekonomiczne. Teraz cały ten obszar - od torów kolejowych do firmy POM EKO - na skraju dzielnicy przemysłowej Szczecinka ma jednego właściciela. Przypomnijmy bowiem, że sąsiadujący ze składem teren już od lat należy do Kronospanu. Kiedyś działała tu m.in. Agroma. Potem fabryka płyt część pomieszczeń zaadaptowała na KronoAkademię, gdzie były prowadzone szkolenia dla kontrahentów firmy, a w innych halach powstały obiekty wystawiennicze. Tu Kronospan organizuje Hausemesse -  targi swoich produktów - dla odbiorców z Europy. 

Trwa budowa

Dziś to także plac budowy. Zburzono jeden ze starych parterowych budynków położonych najbliżej ulicy Pilskiej. Trwają tam już prace budowlane, spowolnione ostatnio przez mrozy, ale nowa inwestycja właśnie „wyszła” z ziemi. 

- Przy ulicy Pilskiej budujemy centrum szkoleniowo-ekspozycyjne Kronospan - wyjaśnia Beata Rafalo. - W jego skład wejdzie m.in. hala wystawiennicza i budynek szkoleniowy KronoAkademia. W centrum znajdą się pomieszczenia szkoleniowe, warsztatowe, sala do testów oraz pracownia komputerowa. W tych obiektach firmy, działające w strefie, będą mogły organizować ekspozycje swoich produktów.