Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Urząd Miejski w Słupsku wznawia bezpośrednią obsługę klienta [ZDJĘCIA]

Aleksander Radomski
Aleksander Radomski
Fot. Krzysztof Piotrkowski
Zamknięty na cztery spusty Urząd Miejski w Słupsku wraca do normalnego funkcjonowania. Ratusz w separacji z mieszkańcami był od marca, a od poniedziałku wznawia bezpośrednią obsługę. W pełnym zakresie i we wszystkich wydziałach.

Najpierw na bezpośrednią obsługę klientów w swoich placówka zdecydował się sąsiedni ZUS. Ubezpieczalnia na interesantów otworzyła się już z początkiem maja. Chwilę później, w tym samym kierunku poszedł ustecki ratusz, którego pracownicy przyjmują mieszkańców między godz. 9-13. Przypomnijmy, że tylko w maseczkach i przy obowiązkowej dezynfekcji rąk. Od połowy maja prowadzone są zajęcia wychowawcze w przedszkolach i szkołach. Teraz przyszedł czas na urzędników z placu Zwycięstwa. Od najbliższego poniedziałku UM Słupsk wznawia bezpośrednią obsługę obywateli. Co ważne, w pełnym zakresie i we wszystkich wydziałach.

- Oznacza to, że tymczasowe stanowiska obsługi, zlokalizowane w Pałacu Ślubów oraz w kasach ratusza, zostaną zlikwidowane - informuje Monika Rapacewicz, rzecznik urzędu. - Każda osoba, która będzie chciała wejść do ratusza i załatwić sprawę osobiście, będzie miała taką możliwość bez konieczności wcześniejszego umawiania się telefonicznie. Oczywiście, w przypadkach, które nie wymagają wizyty w urzędzie, można nadal korzystać ze zdalnych form kontaktu z urzędnikami: telefon, ePUAP i skutecznie załatwiać sprawy.

Zasady sanitarne wciąż obowiązują. Do ratusza nie wejdziemy bez maseczki. Obowiązek zakrytych ust i nosa dotyczy też pracowników urzędu. Wchodząc do budynku należy zdezynfekować ręce. Odpowiednie dystrybutory z płynem odkażającym będą na wyposażeniu. Zgodnie z prawem, od mieszkańców wymaga się też korzystania z rękawiczek jednorazowych. Mają być dostępne przy punkcie do dezynfekcji rąk.

Tak jak przed epidemią w ramach pracy Centrum Obsługi Mieszkańców będzie funkcjonował biletomat, ale z wyłączeniem panelu dotyczącego rejestracji pojazdów. W tym przypadku interesanci otrzymają oddzielne numerki z przewidywaną godzinę wizyty, co ma usprawnić proces przyjmowania i załatwiania spraw.

Biuro prasowe ratusza zaznacza, że na jedno stanowisko obsługi przypadać może jeden obywatel załatwiający sprawę, a urzędnicy zostali zobowiązani do kontrolowania maksymalnej liczby osób w pomieszczeniu. W dalszym ciągu będzie można skorzystać z urny na dokumenty, która zostanie ustawiona przy wejściu do budynku głównego ratusza, obok dyżurki.

- Warto korzystać z tej możliwości, ponieważ wiele spraw można zainicjować właśnie w ten sposób, bez konieczności oczekiwania na wizytę - przypomina Monika Rapacewicz.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Wskaźnik Bogactwa Narodów, wiemy gdzie jest Polska

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza