MKTG SR - pasek na kartach artykułów

W podlęborskich Mostach powstał nowy peron kolejowy

Sylwia Lis [email protected]
Peron w Mostach jest praktycznie gotowy. Pasażerowie skorzystają z niego we wrześniu. Muszą czekać cierpliwie.
Peron w Mostach jest praktycznie gotowy. Pasażerowie skorzystają z niego we wrześniu. Muszą czekać cierpliwie. Archiwum
Peron w Mostach jest praktycznie gotowy. Pasażerowie skorzystają z niego we wrześniu. Muszą czekać cierpliwie.

Mieszkańcy podlęborskich Mostów cieszą się. W końcu w ich miejscowości powstał peron. Budowa peronu to spełnienie wieloletnich próśb mieszkańców miejscowości. Inwestycja zdecydowanie ułatwi im dojazd do Trójmiasta. Miejscowość jest słabo skomunikowana z centrum Lęborka i wiele osób chodzi do miasta na piechotę, aby tam wsiąść do pociągu.

Z peronu mogą także skorzystać nowi mieszkańcy Lęborka. Bo miasto rozwija się na wschód i tuż obok Mostów sprzedawane są działki budowlane. W tym miejscu powstaną domy jednorodzinne i nieuciążliwy dla mieszkańców przemysł. Peron więc na pewno się przyda.

Peron ma 215 metrów długości i 6 metrów szerokości. Jego nawierzchnia została wykonana z szarej kostki brukowej - betonowej z żółtym pasem bezpieczeństwa. Peron oświetlony jest aż jedenastoma latarniami. Miejsce zostało wyposażone w pochylnię dla osób niepełnosprawnych. Wkrótce pojawią się również ławki, kosze i tablica informacyjna.

Peron powstał we współpracy finansowej gminy Miasta Lębork, powiatu lęborskiego oraz gminy Nowa Wieś Lęborska. Kilka dni temu nastąpił odbiór techniczny obiektu w Mostach. W spotkaniu udział wzięli między innymi przedstawiciele gminy miasta Lębork, powiatu lęborskiego, gminy Nowa Wieś Lęborska oraz PKP.

Zobacz także: Zbudują peron kolejowy w Mostach

Pierwsi pasażerowie przystanku "Lębork-Mosty" będą mieli okazję wsiąść do pociągu już pierwszego września tego roku. Uroczyste otwarcie peronu zostało przewidziane na koniec sierpnia. Dodajmy, że to także kolejna inwestycja kolejowa w tym miejscu.

Pod koniec 2011 roku PKP zamontowało na przejeździe kolejowym półrogatki, a pobliskie samorządy sfinansowały inwestycję
związaną z monitoringiem i oświetleniem przejazdu. Było to pokłosie wypadku, który miał miejsce w kwietniu 2011 roku.
Wtedy kierujący ciągnikiem siodłowym z naczepą załadowaną cegłami nie zastosował się do znaku stop, a także do sygnałów świetlnych i akustycznych. W ten sposób doprowadził do wykolejenia pociągu i wypadnięcia z torów elektrowozu oraz czterech wagonów pasażerskich. W katastrofie zginęły dwie osoby.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Inflacja będzie rosnąć, nawet do 6 proc.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza