Jaki był cel przeprowadzonych badań?
My, jako organizator komunikacji miejskiej, jesteśmy do tego zobligowani prawem lokalnym, które jest uchwalone na podstawie ustawy o transporcie publicznym. U nas funkcjonuje program strategiczny dotyczący transportu zbiorowego, w którym jest zapisane, że jednym z naszych głównych zadań jest właśnie badanie preferencji pasażerów, napełnień, potoków pasażerskich czy przychodowości sieci. Co dwa lata udaje nam się wygospodarować środki w budżecie, za zgodą rady miejskiej, żeby właśnie te badania przeprowadzić. Słupsk jest jednym z miast – ewenementów w skali kraju – w których przeprowadza się te badania cyklicznie. Robimy to od 2002 roku regularnie co dwa lata. Dzięki temu mamy obraz historii naszej komunikacji, informacje o jej rozwoju, zachodzących zmianach itd. Te informacje pomagają nam uformować ocenę bezpieczeństwa, jakości i innych czynników, o które pytaliśmy pasażerów.
Według danych widać, że te badania okazują się przydatne. Z roku na rok zadowolenie pasażerów wzrasta.
To prawda, i bardzo nas to cieszy. Dzięki temu wiemy, że praca, którą wykonuje nasza spółka i miasto, służy społeczeństwu. We właściwy sposób dbamy więc o infrastrukturę podstawową, czyli chodniki, krawężniki, zatoki, przystanki i wszystko to, co powoduje, że już pierwsze wrażenie na temat komunikacji miejskiej w Słupsku jest lepsze. Podobnie jest w przy-padku samych autobusów. W 2015 roku, dzięki środkom zewnętrznym, udało się zakupić 18 fabrycznie nowych pojazdów. W związku z tym cały tabor słupskiej komunikacji stanowią nowoczesne, bezpieczne i przyjazne dla wszystkich pasażerów autobusy. Są one monito-rowane, klimatyzowane,
obsadzają wszystkie linie, w tym nocne. To powoduje, że słupek zadowolenia rośnie.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?