Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Społecznicy kontra bytowscy urzędnicy: wojna o promocję

Andrzej Gurba
Katarzyna Paciorek w informacji turystycznej w Bytowie.
Katarzyna Paciorek w informacji turystycznej w Bytowie. Fot. Andrzej Gurba
Trwa wojna między Stowarzyszeniem LOT Turystyczne Kaszuby, a promocyjną spółką powiatu bytowskiego o lepszą promocję Bytowa.

Kto w Bytowie lepiej promuje turystycznie region - urzędnicy, czy społecznicy? Trwa wojna między Stowarzyszeniem LOT Turystyczne Kaszuby, a promocyjną spółką powiatu bytowskiego.

Sezon turystyczny zbliża się wielkimi krokami. Jeszcze pół roku temu poważną promocją w Bytowie nikt się nie zajmował. Teraz są dwie jednostki, które nie potrafią współpracować, a ostro sobie dokuczają, rywalizując o te same pieniądze. Palmę pierwszeństwa dzierży teraz Lokalna Organizacja Turystyczna, reaktywowana do życia w grudniu 2007 roku, po prawie dwuletnim przestoju.

Andrzej Tenderenda, prezes stowarzyszenia nie szczędzi krytyki powiatowej spółce promocyjnej powołanej przez urzędników.
- Ta spółka powstała po linii partyjnej. Nie miała i nie ma nic do zaoferowania. Nowy prezes nie znalazł czasu, aby się z nami spotkać. Najwyraźniej nie chce współpracy. Tworzy promocyjną stronę internetową bez konsultacji ze środowiskiem lokalnym. Spółka zjada samorządowe pieniądze, a my działamy społecznie. I skuteczniej - ostro stawia sprawę Tenderenda.

Jako przykład nieudolności spółki podaje godziny otwarcia zamkowego punktu informacji turystycznej. - W czasie długiego weekendu punkt był przez dwa dni czynny zaledwie przez cztery godziny, a przez kolejne dwa dni zamknięty. Tak Bytów przyjmuje turystów - ironizuje Tenderenda. Dodaje, że jak spółka nie radzi sobie, to LOT chętnie przejmie punkt.

Stowarzyszenie buduje duży regionalny portal turystyczny. - Nasza strona już działa pod adresem www.kaszuby.com. Portal z prawdziwego zdarzenia będzie dopiero w 2009 roku. Ma się on wyróżniać jakością, grafiką. Będzie w nim wszystko, co ważne dla ziemi bytowskiej. I nie chodzi tylko o turystykę. Chodzi o pokazanie wielokulturowości Bytowa i okolic - zaznacza Tenderenda. Zaznacza przy tym, że promocyjna strona spółki www.kaszuby.pl jest ciągle "w przebudowie".

Daniel Kuś, nowy prezes powiatowej spółki promocyjnej, twierdzi że nie walczy z LOT-em. - To nas ciągle się atakuje. Spółkę stworzył powiat i trzy gminy. Ja zajmuję się, i to od niedawna, jej kierowaniem. Pan Tenderenda chciałby, aby spółka została rozwiązana. To niech się z tym zwróci do udziałowców, czyli gmin - odpowiada Kuś. Twierdzi, że LOT atakuje, bo walczy o pieniądze samorządów, które dostaje spółka.

- Przyznaję, że nie ma między nami współpracy, ale nie ja zacząłem tę wojną. Niech LOT robi swoje, a my swoje. I niech na tym skorzystają turyści i mieszkańcy - oznajmia prezes. Co do zamkniętego punktu informacji na zamku, to Kuś tłumaczy się, że ma do dyspozycji tylko jednego pracownika. - I tak właśnie promocję pojmują urzędnicy - zauważa sarkastycznie Tenderenda.

Twierdzi jeszcze, że powiatowa spółka będzie zainteresowana bardziej zarabianiem pieniędzy, aby wykazać się przed udziałowcami, niż promocją, która jest mało wymierna.
Plany powiatowej spółki promocyjnej
Poza zbudowaniem strony internetowej, wydanie przewodnika krajoznawczego z praktycznymi informacjami, uczestnictwo w targach, organizacja imprez.

Najbliższe plany LOT-u
Poza portalem, wydanie przewodnika o przydrożnych kapliczkach i krzyżach, oznakowanie szlaku kajakowego Doliną Słupi, przygotowanie interaktywnego przewodnika po Bytowie, uczestnictwo w targach.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza