Ceny biletów za autobusy idą w górę

    Ceny biletów za autobusy idą w górę

    Agnieszka Caronia

    Głos Pomorza

    Aktualizacja:

    Głos Pomorza

    Autobus MZK w Lęborku.

    Autobus MZK w Lęborku. ©Agnieszka Caronia

    Lęborscy radni podnieśli ceny biletów za jazdę autobusami miejskimi. Zakład Komunikacji uważa, że to zbyt mało.
    Autobus MZK w Lęborku.

    Autobus MZK w Lęborku. ©Agnieszka Caronia

    Twierdzi, że musi dojść do radykalnych zmian w organizacji całego systemu przewozów. Inaczej splajtuje.

    Ostatnia podwyżka cen biletów w Lęborku miała miejsce w grudniu 2004 roku. Nowy cennik, niedawno zatwierdzony przez miejskich rajców wejdzie w życie od 1 lipca. Średnio podwyżka wyniesie 8,7 procenta. Bilet jednorazowy będzie kosztował 1,60 zł, a ulgowy 0,80 zł.

    - Argumentacja jest prosta - stwierdza Romuald Babul, naczelnik wydziału inwestycji Urzędu Miejskiego w Lęborku. - Od 2004 roku paliwo, inflacja, części zamienne i wszystkie inne koszty rosły, a ceny biletów stały w miejscu. Musieliśmy coś zrobić.

    Stanisław Jadkiewicz, dyrektor Zakładu Komunikacji Miejskiej w Lęborku uważa, że podwyżka cen jest zdecydowanie zbyt niska: - Średnio bilet pójdzie w górę o dziesięć groszy, a samo paliwo w maju poszło o 47 groszy w górę na jednym litrze - mówi wprost.

    Jadkiewicz mówi, że ubiegły rok udało się jeszcze firmie zamknąć na plusie, ale 2008 zakończy się pod kreską. - Nie ma takiego cudotwórcy, który mógłby to zmienić - stwierdza.

    Dyrektor ZKM szczególnie krytykuje decyzje radnych, które powodują, że w mieście jest coraz więcej osób uprawnionych do przejazdów ulgowych. - Według mojej oceny, są takie linie, które wożą wszystkich za darmo. Kto ma za to płacić? - pyta.
    Radni zdają obie sprawę z powagi sytuacji. - Ja się wstrzymałem od głosowania nad tą uchwała, bo wiem, że system trzeba zmienić radykalnie - mówi Jan Nacz, wiceprzewodniczący Rady Miejskiej w Lęborku - Zgadzam się, że niektóre ulgi nie mają sensu. Przykładem jest ta dla rencistów trzeciej grupy. Można by chociaż rozróżnić tu rencistów na tych, którzy pracują i tych, którzy nie pracują. Ulgę przyznać tym drugim.

    Nacz stwierdza, że docelowo magistrat powinien zastanowić się nad powołaniem Zarządu Transportu Miejskiego, który ogłaszałby przetargi na linie komunikacyjne: - Taką formę przyjmuje coraz więcej miast. Jest ona przede wszystkim tańsza i korzystna dla pasażerów, bo poprawia się jakość usług - mówi Nacz.

    Pojawiła się nawet myśl o całkowitej likwidacji komunikacji miejskiej w Lęborku: - Muszę przyznać, że się nad tym zastanawiałem. Jednak gdy miałem problemy z nogą, to przejście na piechotę całego miasta było wielkim problemem - mówi Jadkiewicz.

    Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

    Komentarze (9)

    Wszystkie komentarze (9) forum.gp24.pl

    Polub nas na Facebooku

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    GP24 poleca

    „Maluch na okładkę Głosu Miastka i Bytowa” Zobacz kandydatów!

    „Maluch na okładkę Głosu Miastka i Bytowa” Zobacz kandydatów!

    „Maluch na okładkę Głosu Słupska” Zobacz kandydatów!

    „Maluch na okładkę Głosu Słupska” Zobacz kandydatów!

    Konkurs. Do wygrania gadżety do biegania

    Konkurs. Do wygrania gadżety do biegania

    Rzetelnie, prawdziwie, mobilnie. Poznaj plus.gp24.pl!

    Rzetelnie, prawdziwie, mobilnie. Poznaj plus.gp24.pl!

    Wideo

    Zdjęcia