Podróż nimi ma być bezpieczniejsza i wygodniejsza. Pociągi Szybkiej Kolei Miejskiej wyglądają bardzo nowocześnie, stare kwadratowe czoła pojazdów zamieniono na opływowe kabiny.
- Zlikwidowaliśmy ścianki działowe w wagonach, zastępując je szklanymi taflami dającymi poczucie przejrzystości - mówi o nowych kolejkach Paweł Wróblewski, rzecznik PKP SKM. - Przedziały są przestronniejsze, co pozwala wygodniej przemieszczać się podróżnym nawet z dużymi bagażami. Zainstalowany jest też monitoring pozwalający drużynie pociągowej obserwować, co dzieje się wewnątrz i na zewnątrz pociągu.
Ponadto każdy skład ma przedział wyposażony w stojaki na rowery. Niepełnosprawni do pociągu wjadą po specjalnej rampie. Odnowione pociągi mają toaletę próżniową przystosowaną również dla osób niepełnosprawnych.
Na czole i burtach kolejki znajdują się wyświetlacze z informacją o relacji pociągu. Wyświetlacze znajdują się też w wagonach.
- Można z nich dowiedzieć się, do jakiego przystanku aktualnie zbliża się pociąg, o czym przez głośnik informuje również lektor - mówi rzecznik. - Głośne przetwornice i sprężarki zostały zastąpione przez urządzenia, których praca jest dla podróżnych praktycznie niesłyszalna.
Koszt modernizacji pociągów to 18,6 miliona złotych, pięć milionów złotych pochodziło z funduszy unijnych, pięć milionów z budżetu państwa, reszta z PKP.
Nie zmieni się czas przejazdu oraz cena biletów na trasie SKM ze Słupska do Trójmiasta. Natomiast od nowego rozkładu jazdy, który zacznie obowiązywać na początku grudnia, nowe składy będą zaznaczone w rozkładzie jazdy.
(KRAB)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?