Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Rewolucja na ulicy Szczecińskiej

Piotr Kawałek [email protected]
Jeden z wariantów przebudowy.
Jeden z wariantów przebudowy.
Na odcinku 170 metrów będą aż trzy ronda i przejście podziemne. Tak projektanci Echo Investment wyobrażają sobie przebudowę najbardziej ruchliwego skrzyżowania w mieście.

3700

3700

pojazdów na godzinę przejeżdża skrzyżowanie Szczecińskiej-Sobieskiego- Krzywoustego w godzinach szczytu.

Plan przebudowy skrzyżowania ulic Szczecińskiej z Krzywoustego zakłada budowę kolejnego dużego ronda. Będzie znajdowało się zaledwie siedemdziesiąt metrów od nowo wybudowanego ronda przy skrzyżowaniu Sobieskiego- Piłsudskiego.

To nie wszystko. Sto metrów od ronda przy Krzywoustego ma powstać trzecie, ale mniejsze, przy skrzyżowaniu Szczecińskiej z Grottgera. Ruch na rondach mają kanalizować brukowane wysepki, które będą wystawały kilka centymetrów nad nawierzchnię, aby mogły na nie najechać samochody o większym rozstawie osi (podobne rozwiązanie jest już na rondzie przy Piłsudskiego- przyp. red.).

Zniknie natomiast sygnalizacja świetlna. Kolejne planowane zmiany to likwidacja przystanku autobusowego przy salonie Top Meble (który zostanie wyburzony) i budowa nowego na wysokości pływalni miejskiej. Kolejny przystanek w stronę centrum powstanie na wysokości Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej.

Co ciekawe, na wysokości zlikwidowanego przystanku ma powstać bezkolizyjne przejście dla pieszych. W zależności od kosztów może to być przejście podziemne lub stalowa kładka nad ulicą.

- Takie rozwiązanie proponuje inwestor, który będzie budował centrum handlowe Arena i ponosił koszty przebudowy obu skrzyżowań - informuje Mirosław Myszk, inżynier ruchu w Zarządzie Dróg Miejskich w Słupsku. - Jest to jednak dopiero koncepcja, która teraz będzie podlegała ocenie specjalistów od ruchu drogowego. Nie, że tak właśnie będą wyglądały te skrzyżowania.

Jeden z wariantów przebudowy.

Według badań Zarządu Dróg Miejskich Szczecińska-Sobieskiego- Krzywoustego to skrzyżowanie o największym natężeniu ruchu w mieście. Dlatego najważniejsze jest sprawdzenie, czy prezentowany wariant nie będzie powodował kolejnych korków.

Wiele zależy od zdania Zygmunta Użdalewicza z Warszawy, eksperta i rzeczoznawcy Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji, który jest uważany za autorytet w tej branży. Wczoraj plany przebudowy ulicy Szczecińskiej w Słupsku trafiły na jego biurko. Opinię eksperta poznamy za kilka dni.

Inny wariant brany pod uwagę to wprowadzenie w obrębie centrum handlowego ruchu jednokierunkowego ulicami Krzywoustego (wjazd) i Grottgera (wyjazd).

Kolejną koncepcją jest zwiększenie liczby pasów ruchu w stronę Szczecina do czterech, jednak wtedy ruch kierowany miałby być sygnalizacją świetlną. W tym wypadku rond by w ogóle nie było.

Decyzja o wyglądzie skrzyżowania rozstrzygnie się za kilka tygodni. Prace przy przebudowie mają ruszyć w przyszłym roku.

Koszty przebudowy, czyli dziewięć milionów złotych, poniesie firma Echo Investment, która na terenie po fabryce mebli zbuduje centrum handlowe Arena.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza