Chcą puścić linię nr 1 inną trasą przez centrum miasta.
Obecnie jedynka pokonując centrum miasta w kierunku pętli przy ul. Dmowskiego, jedzie ulicami Grodzką, Kopernika, Wolności, Kołłątaja i Szczecińską.
Planowane zmiany zakładają, że z ulicy Grodzkiej jedynka wjedzie w al. Sienkiewicza, omijając Wolności.
Potem przez dwukierunkową Wojska Polskiego autobus dotrze na Kołłątaja i przejeżdżając wiadukt przy al. 3 Maja, skręci w Sobieskiego, by dojechać do Szczecińskiej.
MZK zapewnia, że czas przejazdu wydłuży się przez to nieznacznie, a skorzystać z tego kursu będzie mogło więcej pasażerów.
Plusem rozwiązania wydaje się być także zniknięcie dwukierunkowego przystanku przy ul. Kołłątaja. Z jednej zatoki przestałyby odjeżdżać autobusy linii nr 1 w dwóch różnych kierunkach, co myliło pasażerów.
Do łask wróciłby też przystanek przy Technikum Budowlanym na ulicy Sobieskiego. O jego lepsze wykorzystanie od lat walczą mieszkańcy okolicznych bloków.
Ważne jest to, że całodobowa linia 1 kursująca przez Sobieskiego w jakiś sposób zrekompensowałaby mieszkańcom Zatorza likwidację nocnej linii N1.
Wątpliwości budzi za to mała przepustowość skrzyżowania ulic Kołłątaja i Wolności. Niemal codziennie w tym miejscu w godzinach szczytu tworzą się korki, a autobusy nabierają sporych opóźnień.
MZK ma zaproponować rozwiązania, które usprawnią ruch w tym miejscu. Nieoficjalnie mówi się o specjalnym pasie dla autobusów (takim jaki funkcjonuje już na Wojska Polskiego), bądź sygnalizacji świetlnej, upłynniającej ruch.
Na razie nie ma jeszcze ustalonego terminu wprowadzenia proponowanych przez MZK zmian. - Wszystko zależy od opinii naszych pasażerów oraz od rozpatrzenia przez Zarząd Dróg Miejskich naszych projektów dotyczących ruchu na niektórych ulicach - mówi Joanna Szachnowska, rzeczniczka MZK.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?