Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Konsultanci telewizji Cyfra Plus mnie oszukali - twierdzi słupszczanka

Fot. Kamil Nagórek
Pani Urszula nie chce już być abonentką Cyfry Plus.
Pani Urszula nie chce już być abonentką Cyfry Plus. Fot. Kamil Nagórek
Czytelniczka twierdzi, że została zmanipulowana przez konsultantów telewizji Cyfra Plus. Nie pozwolono jej zrezygnować z umowy przedłużonej telefonicznie. Po naszej interwencji może jednak zerwać umowę.

Urszula Kościelniak ze Słupska od dłuższego czasu jest abonentką Cyfry Plus. Czytelniczka postanowiła jednak zrezygnować z usług firmy.

Zbliżał się okres wygaśnięcia umowy, więc wysłałam listem poleconym pismo, że chcę zrezygnować z umowy - twierdzi panu Urszula.

Po kilku dniach do czytelniczki odezwał się konsultant z Cyfry Plus, który chciał przekonać ją, by w dalszym ciągu korzystała z ich oferty. Ta odmówiła. W poniedziałek do czytelniczki zadzwoniła konsultantka, która przedstawiła pani Urszuli kolejną ofertę.

Zapewniła mnie, że zapłacę znacznie mniej za abonament - twierdzi czytelniczka. - W końcu uległam. Sama nie wiem dlaczego. Chciałam mieć program TVN24, ale dopiero potem zorientowałam się, że będę zamiast tego mieć TVN7, który jest mi niepotrzebny. Niestety, zgodziłam się i przedłużyłam telefonicznie umowę.

Już po dwudziestu minutach nasza czytelniczka postanowiła jednak zrezygnować z umowy.

Zadzwoniłam ponownie do tej konsultantki i powiedziałam, że chcę zrezygnować z umowy, bo mi ona nie odpowiada - mówi słupszczanka. - Kobieta poinformowała mnie jednak, że nie mam takiej możliwości, bo umowa została zatwierdzona już przez system komputerowy. Zastanawiam się, czy zgodnie z prawem rzeczywiście nie mogę zrezygnować z umowy potwierdzonej na odległość.

O opinię poprosiliśmy Marka Downar-Zapolskiego, miejskiego rzecznika konsumentów.
- Istnieje możliwość zrezygnowania z umowy zatwierdzonej na odległość do 10 dni od czasu jej zawarcia - wyjaśnia Marek Downar-Zapolski.

Nieważne, czy jest to nowa umowa, czy przedłużanie poprzedniej. Tym bardziej, jeśli klientka wcześniej na piśmie wysłała rezygnację z umowy. Czytelniczka powinna wysłać niezwłocznie pismo z reklamacją do firmy oraz przyjść do mnie. Postaram się pomóc w tej sprawie.

Skontaktowaliśmy się także z biurem prasowym Cyfry Plus. Tam zapewniono nas, że nie ma możliwości odstąpienia od umowy, można jedynie prosić o zmianę pakietu na inny.

Konsultantka dokładnie przedstawiła zasady promocji, wymieniła kanały wchodzące w skład pakietu oraz odczytała aneks do umowy - wyjaśnia Katarzyna Her-Czerwieniec, koordynator ds. PR w Canal Plus Cyfrowy. - Pani Urszula wyraziła chęć przedłużenia umowy na przedstawionych warunkach. Każdy abonent ma jednak możliwość zgłoszenia zastrzeżeń w formie reklamacji, które zawsze starannie rozpatrujemy i traktujemy indywidualnie. Z uwagi na bardzo krótki czas, w którym pani Urszula zmieniła zdanie i ponownie poprosiła o nieprzedłużanie umowy, zdecydowaliśmy się przychylić do jej prośby i umożliwić rezygnację.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza