MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Wrażenia z jazdy. Volkswagen Touran 2.0 TDI 170 KM DSG

Wojciech Frelichowski
Volkswagen Touran 2.0 TDI 170 KM DSG
Volkswagen Touran 2.0 TDI 170 KM DSG Fot. Kamil Nagórek
Zadaniem minivana jest zapewnienie maksimum funkcjonalności. Takim autem jest Volkswagen Touran. "Głos" testował auto z 2-litrowym turbodieslem o mocy 170 KM.

Obecna wersja Tourana jest już na rynku od 7 lat. W 2006 roku auto przeszło modernizację, a lada chwila na polskim rynku pojawi się zupełnie nowy model.

170-konny turbodiesel to solidny partner dla kierowcy. Z silnikiem w testowanym aucie skonfigurowano preselekcyjną, sześciostopniową przekładnię DSG (Direct Shift Gearbox - skrzynia z bezpośrednim przełożeniem) z dwoma sprzęgłami. Urządzenie działa podobnie jak skrzynia manualna, ale obsługuje się ją tak jak automat. Jej cechą charakterystyczną jest nieprzerwany przekaz momentu obrotowego z silnika na napędzane koła.

I właśnie ta właściwość przydaje się podczas wyprzedzania, bo skrzynia biegów nie traci czasu na zmianę biegu (przekładnią można też sterować ręcznie - ma też tryb sekwencyjny). Także dzięki niej wyprzedzanie wydało nam się wyjątkowo łatwe.

Jednym z plusów skrzyni DSG jest tryb sportowy, dynamizujący auto. W tym segmencie taka funkcja nie jest jeszcze powszechna. Program sport przydał się także na górskim odcinku jazd próbnych. W aucie ze skrzynią ręczną kręta szosa zmuszałaby kierowcę do częstej zmiany biegów. Z DSG tej fatygi nie ma.
Jednak na zjazdach hamowanie silnikiem nie jest najmocniejszą stroną tej przekładni

Sam parkuje

Wrażenia z jazdy. Volkswagen Touran 2.0 TDI 170 KM DSG
Fot. Kamil Nagórek

(fot. Fot. Kamil Nagórek)

Testowy Touran był wyposażony w park assist, czyli system wspomagania parkowania (opcja za 3670 zł). W przypadku tego dość sporego auta okazuje się przydatnym wyposażeniem. Szczególnie podczas parkowania w tzw. kopercie, czyli w luce między autami stojącymi wzdłuż ulicy (trzeba jechać do 30 km/h, bo inaczej Park Assist się wyłącza).

Czujnik wychwyci odpowiednie miejsce, a na wyświetlaczu komputera pojawi się piktogram parkowania z literą R, oznajmiającą konieczność wrzucenia wstecznego. Wtedy trzeba lekko naciskać pedał gazu, a system sam zacznie obracać kierownicą.

Po usłyszenia sygnału dźwiękowego, oznaczającego, że tył Tourana znajduje się blisko innego auta, trzeba wrzucić bieg do jazdy do przodu i skorygować ustawienie pojazdu. Parkowanie jest zakończone.

Duży bagażnik

(fot. Fot. Kamil Nagórek)

Stosunkowo wysokie nadwozie i dość miękkie zawieszenie nie zachęcają do dynamicznego pokonywania zakrętów. Czasem czuć lekką podsterowność, ale ESP (jest w standardzie) podczas testu nie interweniowało ani razu. Dobra ocena należy się układowi kierowniczemu, który jest bardziej precyzyjny niż np. w Renault Scenicu.

Spora przestrzeń w kabinie i wygodne siedzenia to atuty Tourana. Przeszkadzają tylko zagłówki kanapy, zasłaniające tylną szybę.

Zaletą tego auta jest również pojemny bagażnik o pojemności 695 litrów. To najwięcej wśród kompaktowych minivanów. Kiedy złożymy kanapę do dyspozycji jest przestrzeń o pojemności aż 1989 litrów. Jednak po załadunku trzeba się zmagać z dość ciężką klapą bagażnika.

Dane techniczne i wyposażenie
Dł./ szer./ wys./ rozst. osi: 4.407/1.794/1.635/2.678 mm
Silnik: turbodiesel, 1.968 ccm, R4, 16V
Moc maks: 170 KM przy 4200 obr./min
Maks. moment obrotowy: 350 Nm przy 1750 obr./min.
Skrzynia biegów: preselekcyjna DSG, 6-stopniowa
Prędkość maksymalna: 214 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h: 9,0 s
Średnie zużycie paliwa na 100 km (miasto, trasa, średnio): 8,5/ 5,6/ 6,6 l
Wyposażenie standardowe: m.in. 6 poduszek powietrznych, ABS, ESP, klimatyzacja automatyczna dwustrefowa, radioodtwarzacz CD/MP3, komputer pokładowy, elektrycznie sterowane szyby i lusterka boczne.
Cena: 117520 zł

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza