Czas na ruch

    Czas na ruch

    Zdjęcie autora materiału

    Aktualizacja:

    Głos Pomorza

    Czas na ruch
    Spędzanie czasu na słońcu może mieć pozytywny wpływ na nasz organizm. Wystarczy tylko przekonać się do aktywnego wypoczynku i sportów plażowych.
    Czas na ruch
    Latem warto zainteresować się dyscyplinami sportowymi, które z powodzeniem można uprawiać podczas urlopu nad morzem czy nad jeziorem.

    Wśród nich prym wiodą sporty dostarczające wrażeń, integrujące uczestników, ale też wzmacniające organizm i obniżające poziom stresu.

    Są one nie tylko sposobem na przyjemne spędzanie czasu czy spalanie kalorii. Pozwalają zatroszczyć się o zdrowie serca i całego układu krążenia.

    - Aktywność fizyczna jest jednym z filarów kompleksowej troski o serce - wpływa na elastyczność naczyń krwionośnych, kontrolowanie ciśnienia krwi, poziomu cukru oraz cholesterolu.
    Dodatkowo obniża poziom stresu, który jest jednym z czynników ryzyka chorób układu krążenia - mówi prof. Marek Naruszewicz, ekspert Instytutu Flory, prezes Polskiego Towarzystwa Badań nad Miażdżycą.

    - Pamiętajmy jednak, że jeśli przez cały rok nie ćwiczyliśmy, aktywność fizyczną powinniśmy wprowadzać umiarkowanie. Najlepszy i najzdrowszy efekt da stopniowe dochodzenie do poziomu pół godziny sportu pięć razy w tygodniu.

    Pięć dyscyplin


    Profesor proponuje nam pięć różnych dyscyplin sportu. Jego zdaniem siatkówka - królowa sportów plażowych - jest nieocenionym sposób na modelowanie i wysmuklanie sylwetki.

    Poprawia samopoczucie, kondycję i refleks, a przede wszystkim - dotlenia organizm i wzmacnia mięśnie, w tym ten najważniejszy - nasze serce. Bieganie to dobry masaż stóp. Uruchamia znajdujące się na nich receptory i poprzez to pozytywnie wpływa także na kondycję serca i całego układu krążenia.

    Dodatkowo bieganie po plaży intensywnie dotlenia organizm i uzupełnia niedobory jodu, w który bogate jest morskie powietrze.Plażowa piłka nożna dostarcza emocji, wrażeń i energii. Podobnie do tradycyjnej piłki nożnej, jest sportem zarówno rekreacyjnym, jak i kondycyjnym, a przez to wzmacniającym organizm.

    Badminton to idealna forma aktywnego wypoczynku dla każdego - dzieci, młodzieży, dorosłych i ludzi starszych. Wykształca refleks i precyzję ruchów. Jako forma rekreacji nie wymaga dużo wysiłku, dlatego jest bardzo dobrym sposobem na rozpoczęcie dbania o kondycję fizyczną.

    Frisbee, czyli rzucanie i łapanie dysku - nowość na polskich plażach - szturmem zdobywa serca urlopowiczów w każdym wieku. Trenuje refleks i zwinność, wzmacnia kondycję, a co za tym idzie, wspomaga układ oddechowy i krążenia.

    Tak więc podczas urlopowych zabaw możemy poprawić swoją kondycję i zdrowie. Nie powinniśmy zapominać też o odpowiedniej diecie.

    Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

    Komentarze

    Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    GP24 poleca

    Wideo