- To ważny moment dla firmy. Obok łodzi i jachtów, które produkujemy dla zewnętrznych firm, globalnych potentatów, realizujemy też własne projekty. Nowy TENDER jest największym z dotychczas realizowanych. To jednostka, która została zaprojektowana i stworzona w całości przez nas. To nasz design, pomysł, a prace projektowe wykonane w całości przez naszych projektantów - zauważa Szymon Koseski, prezes firmy Markos.
Łódź Tender 8.75 jest dziewiątym autorskim projektem Markosu. W pierwszej kolejności trafi na rynek niderlandzki, jednak firma ma ambicje dotarcia z tym innowacyjnym produktem na inne rynki.
- To jest nasz autorski, bardzo zaawansowany technicznie projekt wykonany w całości w naszej firmie. Niewątpliwym atutem samego projektu jest połączenie dostępnej przestrzeni, osiągnięć i ergonomii. Całość uzupełnia nowoczesny design, który dodaje całemu projektowi bardzo unikatowy wymiar - mówi Łukasz Brzeski, projektant prowadzący w Markosie.
Firma z Głobina oferuje klientom szeroki wybór, obejmujący trzy rozwiązania montażu silnika oraz dwie wersje wyposażenia wnętrza, w tym wersję z kabiną sypialną. Wysokiej klasy zespoły napędowe i wyposażenie wnętrza zapewniają niezawodność i bezpieczeństwo.
- Początkowe założenia dotyczyły budowy jednostki przeznaczonej na rynek holenderski, jednak dostrzegamy ogromny potencjał w globalnej sprzedaży nowego TENDERA. Nasz projekt jest elastyczny, zwłaszcza jeśli chodzi o rodzaje i przełożenia napędu. Dostępne rozwiązania obejmują zarówno silniki stacjonarne, jak i zaburtowe, a także napędy elektryczne. To pozwala szeroko spojrzeć na możliwości sprzedażowe - zauważa Szymon Koseski.
Ostatni z etapów prac nad nowym projektem Markosu stanowią testy prowadzone na akwenach wodnych. Pierwszy z nich przeprowadzono na Jeziorze Charzykowy w okolicach Chojnic.
- Jesteśmy bardzo zadowoleni. Łódź zachowuje się na wodzie wręcz wyśmienicie, osiągnęliśmy wszystkie zamierzenia, jakie sobie zakładaliśmy na etapie prac nad projektem i samej realizacji. Osiągnęliśmy prędkość na poziomie 34 węzłów, co jest niemal idealnym odzwierciedleniem naszych planów. Paleta silników docelowo będzie bardzo szeroka. Na początek będą to napędy stacjonarne wysokoprężne o mocach od 57 do 400 koni mechanicznych – informuje Łukasz Brzeski.
Łódź stworzona i produkowana będzie przez firmę MARKOS z Głobina, która specjalizuje się w kompozytach wzmocnionych włóknem szklanym, bazując na ponad 30-letnim doświadczeniu w projektowaniu, konstrukcji i wykonaniu. Pierwsze egzemplarze mają pojawić się w seryjnej sprzedaży w lipcu.
Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?