MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Fundusz z Filadelfii inwestuje w Szczecinie

Marek Rudnicki
Waldemar Grabka z Exter Property Group (w środku), Michał Przepiera, wiceprezydent Szczecina (z lewej) i Andrzej Rosiński, prezes Waimea Holding
Waldemar Grabka z Exter Property Group (w środku), Michał Przepiera, wiceprezydent Szczecina (z lewej) i Andrzej Rosiński, prezes Waimea Holding Sebastian Wołosz
Waimea Holding, deweloper powierzchni magazynowych i przemysłowych, sprzedał North-West Logistic Park w Szczecinie amerykańskiemu funduszowi Exter Property Group.

Waldemar Grabka, przedstawiciel Exter Property Group na Europę Środkową, przyznał, że inwestycji Waimea kibicował od początku jej powstawania.

Centrum logistyczne North-West Logistic Park oferuje powierzchnie magazynowe i produkcyjne z dostępem do wykwalifikowanych pracowników. Hale wyposażone są w nowoczesne rozwiązania techniczne; zapewniają najemcom możliwość wysokiego składowania i wygodnego prowadzenia wszelkich operacji logistycznych oraz produkcyjnych.

Zdaniem Andrzeja Rosińskiego, prezesa Waimea Holding, Szczecin i region od samego początku miały przewagę nad innymi, bardziej znanymi miejscami w Polsce, choć mało kto to dostrzegał. On dostrzegł i dlatego jego firma zaczęła inwestować w region, gdzie jest stały dostęp do lotniska, portów, bliskość Niemiec i Skandynawii i dobre połączenia komunikacyjne.

- To moje przeczucie się spełniło - stwierdza z satysfakcją i dodaje, że nadal będzie inwestował w Szczecin.

Ujawnił też, że prowadzone są m.in. rozmowy z Portem Lotniczym Szczecin-Goleniów dotyczące terminalu cargo. W przyszłym roku ruszy budowa nowoczesnego centrum logistycznego w Zarządzie Morskich Portów Szczecin i Świnoujście, Waimea Logistic Park Port Morski, oraz w Stargardzie - Waimea Logistic Park Stargard.

Waldemar Grabka tłumaczył, że świat bardzo szybko się zmienia, szczególnie w branży e-handlu. Dziś budowanie własnych hal nie ma sensu, bo wyspecjalizowane firmy - jak Waimea - robią to szybciej, lepiej i taniej.

- To są globalne procesy - mówi. - A dlaczego inwestujemy w Polsce? Bo wreszcie wybudowane zostały drogi i powstają kolejne, co ma dla transportu duże znaczenie. Ważna jest też wielkość kraju i duży rynek wewnętrzny. Nie bez znaczenia są też niższe koszty pracy i lepsza efektywność pracy. Polska dziś zajmuje na świecie drugie miejsce, po Chinach, pod względem efektywności pracy.

I dodaje a propos Szczecina: - Do niedawna nie był rynkiem logistycznym, ale to się zmieniło. Wiele firm to dostrzegło, czego przykładem ostatnie duże inwestycje światowych firm. Szczecin znalazł się na liście rynków inwestycyjnych.

- Położony jest dużo lepiej i ma większe możliwości niż inne miasta - stwierdza Andrzej Rosiński z Waimea Holding. - Port lotniczy, porty morskie, perspektywa udrożnienia dla transportu Odry. Same plusy. Aż dziw, że inni tego wcześniej nie dostrzegli.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza