Energa do główny dystrybutor energii elektrycznej w województwie pomorskim. W ostatnich dniach do niektórych klientów Energi w Słupsku, którzy korzystają z liczników przedpłatowych, dotarły pisma z wezwaniem do natychmiastowej spłaty zadłużenia.
Licznik przedpłatowy umożliwia zakup porcji energii z dowolną częstotliwością - na kilka dni, tydzień, bądź miesiąc. Zakup jest podobny, jak w przypadku kart do telefonów komórkowych działających w systemie przedpłatowym.
Zatem najpierw trzeba zapłacić, a dopiero po uiszczeniu danej kwoty i otrzymaniu kodu doładowania, energia będzie docierać do odbiorcy.
Mieszkańcy są zdezorientowani, bo nie rozumieją, w jaki sposób mogli spowodować zadłużenie w sytuacji, gdy płacą z góry za energię elektryczną.
- Przecież jeśli wcześniej nie wykupię określonej porcji energii i za nią nie zapłacę, to nie będę mieć prądu - dziwi się jeden z klientów Energi, do którego dotarło pismo z wezwaniem do natychmiastowej spłaty zadłużenia.
O wyjaśnienie tej zagadki zwróciliśmy się do Biura Prasowego Energi.
- W przypadku małej grupy klientów korzystających z liczników przedpłatowych doszło do błędu systemu i nieprawidłowego wystawienia wezwań do zapłaty - informuje Krzysztof Kopeć, dyrektora Biura Prasowego Grupy Energa. - Wszyscy właściciele takich urządzeń, którzy pozostawili spółce dane kontaktowe oraz odpowiednie zgody na kontakt, zostali już o tym fakcie powiadomieni. Jeśli do Państwa czytelników ta informacja nie dotarła, proszeni są o zignorowanie błędnie wystawionych pism.
Zobacz także: Miasto na podglądzie. Monitoring w Słupsku już działa.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?