MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Stargard. Skasuj bilet przez komórkę

Grzegorz Drążek [email protected] 91 578 47 24 Fot. Grzegorz Drążek
W telefonie jest potwierdzenie, że kupiło się bilet i jeśli będzie kontrola to trzeba je pokazać - mówi Andrzej Arendt.
W telefonie jest potwierdzenie, że kupiło się bilet i jeśli będzie kontrola to trzeba je pokazać - mówi Andrzej Arendt.
Komu nie chce się iść do kiosku po bilet komunikacji miejskiej, od dzisiaj może go kupić za pomocą specjalnej aplikacji w telefonie komórkowym.

System moBiLET działa w Polsce od trzech lat. Najpierw uruchomiono go w Opolu, później między innymi w Poznaniu i Warszawie, a od roku jest w Szczecinie. Nowy sposób kupowania i kasowania biletów autobusowych dotarł teraz do Stargardu. Żeby nie chodzić do kiosku po bilet, a potem do kasownika w autobusie, trzeba ściągnąć do telefonu komórkowego specjalną aplikację i potem za jej pomocą kasować bilety. Już można tak robić w naszym mieście.

Trzeba się zarejestrować 

- Na początek należy wejść na stronę internetową www.mobilet.pl i tam się zarejestrować - mówi Andrzej Arendt z moBiLET. - Podczas rejestracji wybiera się formę płatności za bilety. Jest to albo przedpłata albo polecenie zapłaty, gdzie daje się zgodę na obciążanie rachunku bankowego.

Po rejestracji otrzyma się na telefon informację z adresem internetowym, pod którym będzie do ściągnięcia aplikacja potrzebna do kupowania biletów autobusowych.

- Samo korzystanie z niej jest proste, wszystko jest czytelne - mówi Andrzej Arendt. - Miejski Zakład Komunikacji w Stargardzie zdecydował, że na razie będzie można poprzez telefon komórkowy kupić bilet normalny i ulgowy na pierwszą strefę oraz normalny i ulgowy na drugą strefę. Wybierając rodzaj biletu wpisuje się linię autobusową, którą chce się jechać. Moment zakupu biletu przez komórkę oznacza jego skasowanie. Jest więc pół godziny na to, by pojawić się w autobusie.

Program pilotażowy

Miejski przewoźnik na razie zamierza przyglądać się, jakie będzie zainteresowanie stargardzian biletami przez komórkę.

- Traktujemy ten system jako kolejny sposób ich dystrybucji - mówi Jan Gumuła, dyrektor Miejskiego Zakładu Komunikacji. - Pasażer, nawet stojąc na przystanku, może teraz kupić bilet, nie narażając się na jazdę bez niego.

W przyszłości planowana jest sprzedaż, poprzez tę samą aplikację, biletów parkingowych.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gp24.pl Głos Pomorza